بندرعباس - مدیرکل شیلات هرمزگان از رشد ۴۳ درصدی صید فانوس ماهیان در هرمزگان خبر داد.

رشد ۴۳ درصدی صید فانوس ماهیان در هرمزگان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از شیلات هرمزگان، سید پرویز محبی با بیان اهمیت صید فانوس ماهیان و اهمیت این امر گفت: در سال های گذشته صید فانوس ماهیان از خواسته های مسئولین کشور و سازمان شیلات ایران بوده است که خوشبختانه  با پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته این مهم در سال های اخیر به خوبی تحقق یافته است.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای تحقق صید فانوس ماهیان در استان در رابطه با  آئین نامه صید فانوس ماهیان درسال ۹۶  گفت :خوشبختانه آئین نامه صید فانوس ماهیان سال ۹۶ بسیاری از دغدغه های مدیریت صید فانوس ماهیان را پوشش می دهد از همین جهت  تمامی صیادان و مالکین شناورهای صیادی فانوس ماهیان ملزم به رعایت آن و همچنین رعایت مصوبات کمیته صید فانوس ماهیان هستند.

محبی حفظ ذخایر آبزیان و ممانعت از کوچکترین صدمات به این ذخایر ارزشمند را از وظایف مهم شیلات خواند و افزود: شیلات هرمزگان با دقت و حساسیت بحث های نظارتی راهم در دریا و هم در خشکی  دنبال می کند که در همین راستا نصب سیستم های آنلاین ماهواره ای آغاز شده است و تاکنون هفت فروند از شناورهای صید فانوس ماهیان به این سیستم مجهز شده اند.

مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به رشد ۴۳درصدی صید فانوس ماهیان نسبت به سال گذشته گفت:درسال۹۴ کلصید فانوس ماهیان بالغ بر ۱۰ هزار و ۲۵۳تن بوده است که خوشبختانه در سال گذشته این میزان به بالغ بر۱۴هزار و ۷۱۳ تن رسیده است.

وی با بیان اینکه صید فانوس ماهیان تاکنون بالغ بر یک هزار و ۲۰۰نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاده کرده است گفت: میزان اشتغال زایی غیر مستقیم این مهم بالغ بر دوهزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

محبی افزایش نظارت ها،ایجاد تعاونی فانوس ماهیان،نصب سامانه آنلاین بر روی کلیه شناورها،اجرای کامل آیئن نامه و مصوبات کمیته صید فانوس ماهیان  را از اولویت های مهم شیلات هرمزگان در زمینه صید فانوس ماهیان خواند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.