مشهد- ۳۳۲ اثر علمی و فرهنگی از نویسندگان داخلی و خارجی به زبان‌های مختلف با موضوع حضرت رضا(ع) و خاندان آن حضرت، که به دبیرخانه دهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی رسیده، در اختیار گروه داوری این جشنواره قرار گرفت.

۳۳۲ اثر نویسندگان جهان اسلام به مرحله داوری دهمین جشنواره کتاب سال رضوی رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، دبیر اجرائی دهمین جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال رضوی با بیان این خبر گفت: از مجموع ۳۳۲ اثر رسیده به دهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی،   شامل ۲۵۵ کتاب، ۱۲ پایان نامه، ۴۰ اثر در بخش حمایت از آثار رضوی و ۲۵ کتاب دیجیتال است.

مهدی قیصری نیک خاطرنشان کرد: از مجموع آثار رسیده، تعداد ۵۰ اثر به زبان های غیر فارسی است که حسب نظر شورای سیاستگذاری جشنواره برای گروه های داوری علوم و معارف رضوی و تاریخ و سیره رضوی، زیارت و طب الرضا(ع)، شعر، داستان، کودک و نوجوان، ترجمه و زبان های خارجی جهت ارزیابی آثار و معرفی برترین های حوزه رضوی و خاندان آن حضرت ارسال شده است.

وی با بیان اینکه آثار رسیده به زبان هایی همچون فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه، اسپانیولی، ترکی آذربایجانی، کره ای، اردو، ازبکی، سواحیلی است، بیان کرد: این آثار از کشورهای مختلفی نظیر لبنان، کره جنوبی، آفریقای جنوبی، الجزایر، هند، پاکستان، عراق، سوریه و ... به دبیرخانه دهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی رسیده است.

وی تصریح کرد: بیشترین آثار ارسالی در حوزه علوم و معارف و تاریخ و سیره رضوی است و بخش مهمی از آثار رسیده به دبیرخانه، در بخش کتاب شامل محورهای علوم و معارف رضوی، تاریخ و سیره رضوی، کودک و نوجوان، و ترجمه و زبان های خارجی و تعدادی اثر نیز مربوط به سه بخش «کتاب دیجیتال»، «پایان نامه» و «حمایت از آثار رضوی» است.

گفتنی است مراسم اختتامیه دهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در دهه کرامت با حضور علما، فضلا، نویسندگان، ناشران و فعالان حوزه فرهنگ رضوی، در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.