بجنورد- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت : جذب سرمایه گذار برای ایجاد حلقه های مفقوده فرش دستباف خراسان شمالی از الزامات این حرفه است.

جذب سرمایه گذار برای حلقه های مفقوده فرش دستباف خراسان شمالی الزامی است
به گزارش قدس آنلاینبه نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی ؛ سیاوش وحدت  در جلسه با اعضای کانون فرش خراسان شمالی به عنوان شبکه فراگیر خوشه صنعتی فرش استان، افزود: شناسایی حلقه های مفقوده فرش و جذب سرمایه گذار در توسعه و تکمیل فرش دستباف خراسان شمالی نقش موثری دارد.
وی تاکید کرد : متاسفانه وجود حلقه های مفقوده تولید فرش دستباف در استان همانند نداشتن برند و صادرات برای تامین ارزش افزوده، پرداخت، قالیشویی ، نبود موزه یا مکانی برای معرفی صنعت فرش از مشکلات مهم این صنعت در استان خراسان شمالی است. 
رئیس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت : اعضای فعال فرش بخصوص در کانون فرش استان باید این حلقه ها را شناسایی و نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام نمایند.
سیاوش وحدت منطقه مهمانک در مانه و سملقان ، شهرک کارگاهی بجنورد و شهرک شماره ۳ بجنورد را بهترین مکانها جهت استقرار شرمایه گذاران فرش دانست و افزود : شرکت شهرکهای صنعتی با مشوقهای ویزه زمین در اختیار سرمایه گذاران مرتبط با صنعت فرش قرار می دهد
وی مسئله فروش و بازار در فرش استان اشاره کرد و ادامه داد : کانون فرش می تواند در تغییر طرح ها و نقشهای فرش دستباف استان متناسب با نیاز بازار کمک شایانی بکند .
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گفت :وجود  برنامه جامع و عملیاتی در حوزه فرش استان از اقدامات بسیار مفید کانون فرش می باشد که امید است در سال ۹۶ این برنامه ارائه گردد.
سیاوش وحدت تاکید کرد : حضور در نمایشگاههای خارجی  یکی از راهکارهای ایجاد بازار برای فرش دستباف خراسان شمالی است .
مدیرعامل کانون فرش خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت : کانون فرش استان از سال ۹۵ تا کنون  سه نمایشگاه داخلی حضور داشته است که این حضور به شناسایی کانون و خدمات آن کمک بسزایی کرده است.
یاسر معصومیان افزود : حضور در نمایشگاهها به توانمند نمودن و ایجاد تفکرات جدید نیز کمک بسیار ارزنده ای میکند و در برنامه سال ۹۶ نیز حضور در نمایشگاهها از جمله اهداف کانون فرش استان است.
وی برنامه های سال ۹۶ کانون فرش خراسان شمالی را تشریح کرد و ادامه داد : تصمیم داریم علامه بر فعالیت در طراحی نقش فرش در بازه های فروش و بازاریابی فرش دستباف خراسان شمالی نیز فعال شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.