بجنورد- فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان از کشف ۷۶۰ عدد سکه عتیقه به ارزش ۷ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سکه های عتیقه به ارزش ۷ میلیارد ریال در مانه و سملقان کشف شد
به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی حسین رختیانی با اعلام این خبر گفت:در پی اعلام احدی از شهروندان مبنی براینکه فردی با هویت  معلوم قصد انتقال تعداد زیادی سکه عتیقه از یکی از شهرستان‌های هم جوار و فروش در این شهرستان دارد موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
این مقام انتظامی ادامه داد: مأموران پس از بررسی موضوع و با هدایت عملیاتی صورت گرفته از سوی اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان موفق به شناسایی محل اختفای متهم شدند.
سرهنگ رختیانی با اشاره به اینکه مأموران در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری متهم شدند، گفت: در بازرسی از محل اختفای متهم تعداد ۷۶۰ عدد سکه عتیقه کشف شد.
وی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان میراث فرهنگی قدمت سکه های کشف شده ۶۰۰ سال تخمین زده شده ، بیان داشت : ارزش سکه های مکشوفه ۷ میلیارد ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان با بیان اینکه متهم به همراه پرونده متشکله تحویل مقامات قضایی شد ، افزود : نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با هرگونه قاچاق اشیای عتیقه ای که ضربه سنگینی به فرهنگ کشور وارد می کند به شدت برخورد کرده و از شهروندان انتظار می‌رود به محض دریافت این گونه اخبار موضوع را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.