بیرجند- جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از آمبولانس های خراسان جنوبی فرسوده هستند.

۵۰ درصد آمبولانس های خراسان جنوبی فرسوده هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ علیرضا عباسی پیش از ظهر سه شنبه در ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت استان بیان کرد: درحال حاضر ۲ مرکز اسقاطی خوردو در شهرستان های طبس و بیرجند فعالیت دارند.

وی یادآور شد: همچنین در حال حاضر ۸۰ درصد از ناوگان های اتوبوس رانی خراسان جنوبی  فرسوده و بالای ۱۰ سال سن دارند و باید از رده خارج شوند.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی  سن فرسودگی سواری تاکسی، اتوبوس شهری و موتور سیکلت را ۱۰ سال عنوان کرد و گفت: تاکنون ۲۱ دستگاه آمبولانس جدید وارد استان شده است اما باز کافی نیست خاطرنشان کرد: در حال حاضر قریب به ۵۰ درصد از آمبولانس های استان فرسوده هستند.

عباسی با سن فرسودگی سواری دولتی، اتوبوس بیابانی، وانت و مینی بوس را ۱۵ سال عنوان کرد و خاطرنشان کرد: همچنین سن فرسودگی سواری شخصی نیز ۲۰ سال است.

وی با اشاره به وضعیت وسایل نقلیه شماره گذاری شده در استان تصریح کرد: تاکنون ۱۱۶ هزار و ۶۶ سواری شخصی، ۹۲۰ تاکسی، ۴۷۵ مینی بوس و ۲۶ هزار و ۴۷۰ موتورسیکلت شماره گذاری شده اند.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی افزود: همچنین ۱۸۸ آمبولانس، شش هزار و ۴۲۷ تریلی، پنج هزار و ۸۱۶ کامیون و ۱۱ هزار و ۵۳۷ وانت بار نیز در سطح خراسان جنوبی شماره گذاری شده اند.

عباسی با اشاره به شرایط خودروهای فرسوده یادآور شد: خودروهایی فرسوده تلقی می شوند که در سن فرسودگی باشند و یا قادر به اخذ معاینه فنی مکانیزه نباشند.

وی اظهار داشت: آن دسته از وسایل نقلیه ای که در تصادفات حداقل ۶۰ درصد آسیب ببینند باید اسقاط شوند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.