دبیر انجمن روغن نباتی گفت: درخواست تولیدکنندگان روغن نباتی برای افزایش قیمت محصولاتشان طی هفته جاری در سازمان حمایت جمع‌بندی می‌شود و هفته آینده برای بررسی و تصویب در جلسه کارگروه تنظیم بازار دولت مطرح خواهد شد.

کارگروه تنظیم بازار هفته آینده در مورد افزایش قیمت روغن نباتی تصمیم می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، داریوش محمدی اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت تمام‌شده تولید روغن، تولیدکنندگان درخواست افزایش قیمت این محصول را به سازمان حمایت ارائه کردند تا بر اساس هزینه تولید و با در نظر گرفتن حاشیه سود تولیدکنندگان در مورد قیمت جدید روغن تصمیم‌گیری شود.

وی تصریح کرد: مواردی مانند حقوق گمرکی ۲۰۰ تومانی و همچنین هزینه دستمزد کارگران باعث شد قیمت تمام‌شده تولید روغن حدود ۲۰ درصد افزایش یابد، اما در مورد افزایش قیمتی که برای فروش روغن اتفاق خواهد افتاد، ممکن است نرخی کمتر از ۲۰ درصد یا بیشتر از این رقم تعیین شود.

محمودی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر برخی شرکت‌های تولیدکننده روغن، محصولات خود را با تخفیف عرضه می‌کنند، در چنین شرایطی دلیل درخواست افزایش قیمت چه چیزی است؟ گفت: این تخفیف‌ها در واقع یارانه‌ای است که تولیدکنندگان بابت تبلیغ محصولات خود در نظر گرفته‌اند و به جای پرداخت هزینه‌های بالا برای تبلیغ و یا نصب بیلبورد ترجیح می‌دهند برای تبلیغ تولیداتشان، به مصرف‌کننده تخفیف دهند.

وی ادامه داد: در صورت صدور مصوبه افزایش قیمت روغن نیز باز هم ممکن است برخی تولیدکنندگان برای تبلیغ محصولاتشان سیاست تخفیف را ادامه دهند.

به گفته وی، درخواست تولیدکنندگان، ‌ افزایش قیمت همه انواع روغن است و فقط شامل یک یا چند نوع روغن نمی‌شود.

دبیر انجمن روغن نباتی تصریح کرد: موضوع درخواست افزایش قیمت روغن نباتی هفته جاری در سازمان حمایت نهایی می‌شود و هفته آینده برای تصمیم‌گیری و تصویب در جلسه کارگروه تنظیم بازار دولت مطرح خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.