امروز شدت بیشتری در خصوص تشکیل «اتحادیه رسانه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی مقاومت اسلامی»، احساس می‌شود. اکنون فراگیری، اثرگذاری، سهل الوصول بودن و جذابیت رسانه‌ها و ابزارهای تحت وب به حدی رسیده است که هر بازیگری که بدنبال کسب توفیق و تداوم در آوردگاه‌های سیاسی و نظامی است، برای به کار گرفتن حداکثری توان آنها برنامه ریزی می‌کند.

ضرورت شکل گیری جبهه رسانه‌های مجازی محور مقاومت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ویژه نامه بیت المقدس؛ هفته گذشته مشهد مقدس شاهد برگزاری «نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی» بود. اتحادیه‌ای که 230 شبکه تلویزیونی یا رادیویی از 36 کشور جهان در آن عضویت دارند. در این مجال فرصت پرداختن به این اتحادیه که ایده‌ای بسیار ارزشمند در پس آن قرار دارد و در یک دهه‌ای که از عمر آن می‌گذرد منشأ توفیقات قابل ملاحظه‌ای در سطح منطقه و فضای بین الملل بوده است، نداریم. تنها با مروری گذرا و تیتروار باید گفت جشنواره اتحاد به عنوان جشنواره داخلی رقابت محصولات اعضای اتحادیه و  بازار فیلم اسلامی به عنوان مرکز عرضه محصولات رسانه‌ای پاک در جهان، دو اتفاق مهم در عالم رسانه‌های صوتی و تصویری است که به همت این اتحادیه چند سال که در کنار اجلاس مجمع عمومی آن برگزار می‌شود.

روی سخن در اینجا اما ضرورت تعمیم چنین تشکل و اتحادیه‌ای به سطح رسانه‌های برخط و فعال در فضای مجازی است. اگر بگوییم که فلسفه اصلی شکل گیری این اتحادیه‌ هم افزا کردن رسانه‌های ریز و درشت با تفکر نزدیک به هم، برای تحقق حداکثری خواسته‌هاست، باید بپذیریم که همین ضرورت و چه بسا بالاتر از آن در خصوص رسانه‌های اینترنتی و خبرگزاری‌ها و سایت‌ها هم احساس می‌شود.

با توفیقات متعدد گروه‌های مقاومت اسلامی در نقاط مختلف منطقه، به ویژه در چند سال اخیر و در نبرد با گروه‌های تکفیری، که فی الواقع می‌توان آنرا جنگی نیابتی به حساب آورد، اکنون بیش از هر زمان دیگر می‌توان از شکل گیری محور مقاومت سخن گفت. محوری که دیگر دوست و دشمن به وجود و اثرگذاری آن معترف هستند. اگر چند دهه قبل سخن گفتن از امکان موفقیت گروه‌هایی با خاستگاه دینی و با رویکرد ضد استکباری، بیشتر به یک رویا شبیه بود، امروز هر ناظر و تحلیل گیر تحولات منطقه غرب آسیا، با تاکید خواهد گفت که این جنبش‌ها در سوریه و عراق و لبنان و فلسطین و ... تعیین کننده ترین نقش را دارند و بدون در نظر گرفتن جایگاه آنها نمی‌توان به بررسی و تحلیل رویدادهای منطقه پرداخت.

در این چارچوب به شدت نیازمند «دست دادن» نیروهای میدانی محور مقاومت با حامیان رسانه‌ای شان در فضای مجازی از یک سو و هم افزایی و اتحاد جدی افسران و سربازان فعال در فضای مجازی با یکدیگر هستیم.

به بیان واضح‌تر اگر توفیقات قابل توجه، مهم و موثر حزب الله، حشدالشعبی، زینبیون، فاطمیون، انصارالله و ... در حوزه‌های مختلف به خوبی، درستی و گسترده در فضای مجازی منعکس نشود، قطعا و بدون تردید کار این مجاهدان ناتمام مانده است.

آن ضرورتی که یک دهه قبل و در سال 1386 منجر به تاسیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی شد، امروز با شدت و حدت بیشتری در خصوص تشکیل «اتحادیه رسانه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی مقاومت اسلامی»، احساس می‌شود. در زمانه کنونی فراگیری، اثرگذاری، سهل الوصول بودن و جذابیت رسانه‌ها و ابزارهای تحت وب به حدی رسیده است که هر بازیگری که بدنبال کسب توفیق و تداوم آن در آوردگاه‌های سیاسی و نظامی است، حتما باید برای بکار گرفتن حداکثری توان آنها برنامه ریزی کند./

انتهای پیام

محمد مهدی رحیمی

ویژه نامه بیت المقدس دوشنبه هر هفته ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.