یزد- شهردار یزد گفت: ثبت جهانی شهر یزد پایان کار نیست بلکه آغاز یک راه پر فراز و نشیب برای آبادانی و توسعه شهر است.

ثبت جهانی یزد پایان کار نیست

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا عظیمی زاده در نشست فوق‌العاده علنی شورای اسلامی شهر یزد به مناسبت ثبت جهانی این شهر با بیان این که نقش مردم یزد را در حفظ آثار و ابنیه تاریخی نمی توان نادیده گرفت، برگزاری همایش کشوری ثبت جهانی شهر یزد، برپایی سلسله جشن‌های محلی و نمایشگاه صنایع دستی در بافت تاریخی یزد را برای همین منظور پیشنهاد داد .

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز ضمن ارائه توضیحاتی در مورد روند پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد از مدیریت شهری خواست تا به میراث تاریخی شهر نگاهی تاریخی داشته باشند .

فاطمه دانش یزدی ضمن بیان این که این ثبت جهانی افتخار بزرگی برای یزد است و پیام‌آور اهمیت غنی بودن فرهنگ و تمدن ایرانی در سطح بین‌المللی است، تصریح کرد: بافت تاریخی با اکثریت آرا ثبت جهانی شد که با این اتفاق گام بزرگی در راستای توسعه گردشگری استان برداشته می شود .

اعضای شورای اسلامی شهر نیز در این نشست مطالبی از جمله افزایش اعتبارات دولتی، ایجاد اولین منطقه ویژه اقتصادی و گردشگری توسط دولت، ساماندهی ورود و خروج هوایی، ریلی و زمینی، افزایش هتل‌ها جهت رفاه حال توریست و مواردی دیگر را عنوان و در راستای ثبت جهانی شهر یزد، پیشنهاد برگزاری سلسله جشنهای محلی در بافت تاریخی و مساجد به مدت سه شب را مطرح کردند.

البته در پایان نیز مقرر شد که در راستای برگزاری جشن بزرگ ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد، کارگروهی تشکیل شود .

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.