بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر کشاورزان به شکل نوین به تولید بپردازند می‌توانیم در تولید اکثر محصولات خودکفا باشیم.

روش‌های سنتی آبیاری پاسخگوی بخش کشاورزی نیست

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر پرویزی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر تمام کشاورزان مسیر نوین کشاورزی را انتخاب کنند بسیاری از مشکلات در این حوزه رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: کشاورزان باید از فضای سنتی خارج شده و مسیر نوین را انتخاب نمایند اما متأسفانه هنوز کشاورزان ما سنتی عمل می‌کنند و به همین سبب در برخی از محصولات نیازمند سایر کشورها هستیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگر کشاورزان به شکل نوین به تولید بپردازند می‌توانیم در تولید اکثر محصولات خودکفا باشیم.

پرویزی با اشاره به اینکه دولت باید امکانات و زیرساخت‌ها را برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار دهند، یادآور شد: در حال حاضر روش‌های سنتی آبیاری پاسخگوی بخش کشاورزی نیست و دولت برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: کشاورزان و دامداران نمونه باید کمک کنند تا کشاورزان دیگر از دانش جدید استفاده کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به خشکسالی درمورد برخی از محصولات باید به سمت کشت‌های گلخانه‌ای برویم و نیاز به کاشت‌های مزرعه‌ای وجود ندارد.

پرویزی با بیان اینکه همه مباحث کشاورزی متکی به آب بوده که اگر این زیرساخت حفظ نشود بقیه زیرساخت ها از بین می رود، ادامه داد: در سال گذشته دولت برای بخشودگی سود و جرایم وام های زیر ١٠٠ میلیون تومان مبلغ ١٠ هزار میلیارد تومان اختصاص داد.

پرویزی یادآور شد: امسال افزایش اعتباری خوبی پیش‌بینی شده که بخشی به صندوق خرد زنان روستایی و بخشی برای کمک به زیرساخت‌های تولید در بخش صنعتی و کشاورزی تخصیص می‌یابد.

استاندار خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: امسال برای کمک به اشتغال روستاییان و عشایر در سطح کشور ۵ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که در مرحله تصویب توسط مجلس قرار دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.