وزیر خارجه عراق با ارسال نامه ای خطاب به وزرای خارجه کشورهای جهان به مناسبت آزاد سازی موصل از دست گروه تروریستی داعش بر ضرورت ریشه کن کردن تفکرات گروه ترویستی داعش و حامیان آن تاکید کرد.

نامه وزیر خارجه عراق به همتایان خود به مناسبت آزاد سازی موصل

به گزارش قدس آنلاین، «ابراهیم جعفری» وزیر خارجه عراق در پیام خود به وزرای خارجه کشورهای جهان به مناسبت آزاد سازی شهر موصل از لوث داعش تاکید کرد: همگان باید برای ریشه کن کردن تفکرات این گروه تروریستی و منابع مالی و حامیان آن همکاری کنند.

وی در ادامه افزود: بازسازی مناطق بازپس گرفته شده بسیار مهم است و این عملیات مهم ترین پیروزی بود که هیبت تروریسم را شکست.عملیات آزاد سازی موصل قبل از آنکه برای آزاد سازی زمین وارد عمل شود برای آزاد سازی انسانها انجام شد بنابراین محافظت از غیر نظامیان اولویت اول نیروهای شجاع ما بود چرا که پیش بینی می شد داعش از روشهای وحشیانه خود در استفاده از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

جعفری تاکید کرد: ساکنان موصل در معرض انواع شکنجه ها و کشتار وحشیانه به دست این گروه ترورستی جانی که نظیر آن در تاریخ دیده نشده قرار گرفتند. نقش مهم و برجسته مرجعیت دینی در این روند از طریق صدور فتوای جهاد کفایی از سوی آیت الله سیستانی باعث شد تحول روحی و انسانی مهمی در تشویق کردن عراقی ها برای مبارزه با این گروه ترورستی غیر قابل انکار است.نباید از کمک های کشورهای هم پیمان و دوست ما در خصوص حمایت از دولت عراق در این عملیات غافل شد.

منبع: السومرية

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.