رئیس سازمان بهزیستی از اجرای نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در ۶ استان کشور خبر داد و گفت: طی هفته آینده ۱۵۰ پایگاه اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی می شود.

۱۵۰ پایگاه اورژانس اجتماعی در کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی سه شنبه در نشست علمی تخصصی مدیران بهزیستی کشور در لرستان طی سخنانی با تاکید بر لزوم وجود نگاه علمی برای مقابله با اعتیاد اظهار داشت: خوشبختانه این نگاه امروز شکل گرفته است.

وی با اشاره به رسیدگی به مشکلات استان های مختلف در ادارات بهزیستی گفت: نگاه جدید به آسیب ها در بهزیستی شکل گرفته است.

وی با اشاره به ارائه خدمات تخصصی از سوی بهزیستی عنوان کرد: اثر بخشی خدمات در بهزیستی بسیار مهم است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت ۲۲ هزار نفر در ادارات بهزیستی کشور گفت: در دولت تدبیر و امید سه رویکرد تلاش مستمر برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها، توانمندسازی و درمان بهنگام و استفاده از ظرفیت های ارزشمند در دستور کار قرار گرفته است.

محسنی بندپی با تاکید بر نگاه اجتماع محور و همکاری بین بخشی بیان داشت: در قانون برنامه ششم بیش از ۱۸ بار نام بهزیستی به عنوان سازمان تخصصی که می تواند نقش آفرینی کند ذکر شده است.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۵ هزار کودک معلول در کشور به دنیا می آید گفت: در این راستا تکمیل پرسشنامه ژنتیک ازدواج، توسعه مراکز مشاوره و خدمات تشخیصی اختلالات ژنتیکی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به معضل طلاق در کشور گفت: در این رابطه دو طرح بزرگ اجتماعی برای رفع این معضل در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در ۶ استان کشور گفت: همچنین اجرای طرح ثبت الکترونیکی طلاق در مشهد به عنوان استان پایلوت که منجر به کاهش ۸ درصدی طلاق در این استان شد از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی از اجرای طرح ثبت الکترونیکی در ۱۱ استان دیگر کشور خبر داد و گفت: همچنین رفع معضل اعتیاد و ساماندهی معتادان متجاهر در دستور کار است.

وی از تدوین سند ملی سالمندان، سند ملی کاهش طلاق و همچنین پیشگیری از طلاق خبر داد و گفت: طی هفته آینده ۱۵۰ پایگاه اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.