میرزاده با اشاره به موضوع ۲۹۰۰ رشته‌محل حذف‌شده دانشگاه آزاد اسلامی از ارائه طرحی دوفوریتی با ۲۰۵ امضا برای الزام وزارت علوم نسبت به مصوبه ۳بندی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خبر داد.

طرح ۲فوریتی با ۲۰۵ امضا برای الزام وزارت علوم به مصوبه کمیسیون آموزش درباره رشته‌های دانشگاه آزاد

به گزارش قدس آنلاین، میرحمایت میرزاده نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح ۲فوریتی نمایندگان مجلس با ۲۰۵ امضا برای الزام وزارت علوم نسبت به مصوبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به‌منظور فیصله بخشی از مسائل پیش‌آمده بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم، گفت: احتمالاً این طرح دوفوریتی فردا چهارشنبه و یا یکشنبه هفته آتی در مجلس مطرح شود.

وی با تأکید بر مصوبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره رشته‌محل‌های حذف‌شده دانشگاه آزاد گفت: براساس مصوبه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری کلیه رشته‌محل‌هایی که پذیرش دانشجوی دکتری دارند، به آنها مجوز پذیرش دانشجوی ارشد نیز داده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: همچنین در رشته‌محل‌هایی که دوره کارشناسی‌ارشد داشتند و حداقل یک دوره فارغ‌التحصیل داده‌اند به آنها نیز مجوز پذیرش داده شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به سومین مصوبه کمیسیون آموزش افزود: در رشته‌محل‌هایی که حداقل ۳ استادیار تمام‌وقت داشته باشند مجوز کارشناسی‌ارشد اعطا می‌شود.

میرزاده درباره این مصوبه همچنین اشاره کرد: چنانچه در برخی رشته‌محل‌ها ۲ استادیار تمام‌وقت و حداقل دو استادیار یا بالاتر به‌صورت نیمه‌وقت حضور دارند صرفاً برای یک سال مجوز پذیرش دانشجوی ارشد داده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: تداوم مسئله بین دانشگاه آزاد و وزارت علوم نمایندگان را در حوزه‌های انتخابیه با مشکلاتی مواجه کرده و به‌نظر ما توافق کمیسیون مشکل را حل کرده است.

وی در پایان با اشاره به نقش و جایگاه مجلس افزود: مطمئناً مجلس شورای اسلامی برای برطرف شدن این مشکل اگر نیاز به قانون‌گذاری باشد اقدام خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.