خرم آباد- مدیرکل تامین اجتماعی استان لرستان گفت: ۴۰ درصد جمعیت لرستان در قالب ۷۳۴ هزار نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند

۴۰ درصد جمیعت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شهناز حمزه لویی شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان به وجود ۱۱ شعبه تامین اجتماعی در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین ۵ شعبه اقماری و ۷ کارگزاری در استان وجود داشته که خدمات گسترده ای به بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان ارائه می دهند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد جمعیت لرستان در قالب ۷۳۴ هزار نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، عنوان کرد: ۵۰ درصد از این آمار مربوط به جامعه شهری است.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه بیشتر بیمه شدگان تامین اجتماعی مشمول کمک های دولت هستند، افزود: آمار افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در استان حکایت از بار سنگینی است که بر دوش دولت تحمیل شده است.

حمزه لویی تعداد کارگران ساختمانی استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی را حدود ۳۰ هزار نفر برشمرد و گفت: همچنین حدود ۲۷ هزار نفر از رانندگان درون و برون شهری استان نیز تحت پوشش این سازمان هستند.

وی در ادامه بیان داشت: بخشی از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی همچون بیمه شدگان کارگاه های تولیدی، مشمول بیمه اجباری هستند که تعداد آن ها بنا به دلایلی کاهش یافته است و امیدواریم تا پایان سال جاری و حداکثر تا سال آینده کاهش ۳ درصدی تعداد این بیمه شدگان جبران شود.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با بیان اینکه بیشترین درآمد این سازمان از محل پرداخت حق بیمه افراد بیمه شده در پروژه های عمرانی همچون پروژه راه آهن و آزادراه ها است، تصریح کرد: قرار است این پرژه های بزرگ بخشی از مطالبات تامین اجتماعی را در قالب اوراق خزانه پرداخت کنند.

حمزه لویی با اشاره به اینکه بیش از ۵۱ هزار نفر مستمری بگیر، از کارافتاده و بازنشسته تحت پوشش تامین اجتماعی لرستان هستند، گفت: ماهانه حدود ۵۰۰ میلیارد ریال به این افراد پرداخت می کنیم و این در حالیست که منابع وصولی تامین اجتماعی به این حد نیست.

وی یکی از عوامل نارضایتی افراد تحت پوشش تامین اجتماعی را شیوه ارائه خدمات به صورت سنتی به آن ها دانست و بیان داشت: از سال ۹۲ و با استقرار دولت تدبیر و امید موضوع ابلاغ لیست های الکترونیکی امور مربوط به این سازمان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان افزود: در حال حاضر حدود ۹۵ درصد لیست ها و پرداختی های این سازمان به شکل الکترونیکی درآمده است.

حمزه لویی از تدوین طرحی تحت عنوان طرح ارائه خدمات جامع نوین در سازمان تامین اجتماعی استان خبر داد و گفت: با تدوین این طرح دیگر ارباب رجوع سرگردان نخواهد شد و در مجموع با انجام اقداماتی از این دست وضعیت خدمات رسانی این سازمان بهبود خواهد یافت.

وی در رابطه با بیمه خبرنگاران عنوان کرد: اخیرا بخش نامه ای داشته ایم که ۱۱ هزار سهمیه در سایت اصلی وزارت ارشاد، دولت به خبرنگاران اختصاص داده که بخشی از آن مربوط به استان لرستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.