بجنورد- سرپرست معاونت امور هنری فرهنگ و ارشاد گفت: اکنون خراسان شمالی به عنوان پایگاه اصلی تئاتر دینی در کشور مطرح است.

خراسان شمالی پایگاه اصلی تئاتر دینی در کشور است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ ابوالحسن حیدری اظهارداشت: وجود چنین جشنواره هایی در استان نشان دهنده هنرمندان و پیشکسوتان حرفه ای است که به برگزاری چنین جشنواره هایی اهمیت می دهند.

وی افزود:باید گام هایی متفاوت نسبت به سال های گذشته در این جشنواره برداشته شود تا اثرات متفاوت تری به مخاطب ارائه داده شود.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر رضوی به عنوان یک جشنواره مطرح دینی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

حیدی یادآورشد:برگزاری جشنواره تئاتر دینی در استان به حوزه زیر ساختی کمک بسیاری می کند و می تواند اثرات مثبتی را در جهت امور فرهنگی به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد:هرساله باید از لحاظ تخصصی به کمی و کیفی بودن برگزاری جشنواره توجه شود تا از نظر محتوایی تقویت شده و در ارتقا سطح استان تاثیر گذار باشد.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت:اطلاع رسانی به موقع و می تواند مخاطب را جهت کار فرهنگی به سمت جشنواره سوق دهد.

وی اظهارداشت: یکی از مهم ترین ارکان جذب مخاطب در جشنواره نمایش نامه نویسی است که می تواند به زمینه های محتوایی ارزشمند جشنواره کمک کند.

حیدری افزود:استان خراسان شمالی مشکل مخاطب جهت حضور مردم در جشنواره را ندارد زیرا استان از سرانه بالایی برخوردار است.

وی یکی از الویت های برگزاری جشنواره را در سال آینده آسیب شناسی جشنواره تئاتر رضوی عنوان کرد و اظهارداشت: باید آسیب شناسی در حوزه محتوا و اجرا صورت گیرد تا محتوای جشنواره در محوریت خوبی حرکت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.