شهرکرد-مدیر عامل آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته ۳۰ کیلومتر و در سال جاری ۱۳۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا شده است.

 ۱۳۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در چهار محال و بختیاری اجرا شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قدرت الله بیگلری عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری با اشاره به مشکلات کمی و کیفی آب استان اظهار داشت: کاهش میزان بارش های جوی استان و تغییر الگوی بارش از برف و باران، پایین رفتن تراز سفره های آب زیر زمینی، افزایش نسبی دمای هوا و افزایش برداشت بی رویه از منابع آب زیر زمینی و بالا بودن غلظت آلاینده های آب از مشکلات آب استان می‌باشند.

وی با اشاره به مشکلات آلودگی منابع آب گفت: آلودگی ناشی از فاضلاب های شهری و روستایی، پسماندهای کشاورزی، آلودگی هوا و انتقال آن در منابع آب، بحران کمبود آب، فرسایش خاک و افزایش رسوبات از مشکلات آلودگی منابع آب می‌باشند.

مدیرکل آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال ۹۴ حدود ۹۳ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب انجام شده است تصریح کرد: در سال گذشته ۳۰ کیلومتر و در سال جاری ۱۳۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا شده است.

بیگلری با اشاره به اقدامات زیست محیطی انجام شده در تصفیه خانه های استان خاطر نشان کرد: کاشت ۹۰ هزار اصله نهال کبوده صنوبر تبریزی، خرید دستگاه سنجش آنلاین برای تصفیه خانه های شهرکرد،بروجن و فارسان، خرید دستگاه نمونه بردار خودکار و ارتقاء فرآیند تصفیه خانه فاضلاب فارسان و ایجاد واحد حذف ازت و فسفر از اقدامات زیست محیطی در تصفیه خانه می باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.