تبریز- مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه امسال در میزان بارندگی‌ها نسبت به سال‌های گذشته در آذربایجان شرقی و کشور با کاهش روبه‌رو هستیم، گفت: کم‌آبی در حال حاضر به بحران تبدیل‌شده است.

کم‌آبی به بحران تبدیل‌ شده است

به گزارش قدس آنلاین، فرخ مطلبی‌فر در حاشیه برگزاری مانور سراسری اطفاء حریق جنگل‌های ارسباران با اشاره به اینکه هواشناسی جزو اعضای اصلی ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی است، اظهار کرد: وظیفه‌ای که هواشناسی در ستاد مدیریت بحران دارد پیش از وقوع حوادث بوده و خدای‌ناکرده از حوادث غیرمترقبه که احتمال دارد در برخی مناطق رخ دهد هشدار می‌دهد و ستاد مدیریت بحران طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی جهت کاهش خسارت‌های ناشی از حوادث را برنامه‌ریزی می‌کند.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی بابیان اینکه کارکنان مجموعه هواشناسی ۲۴ ساعته در شهرستان‌ها مشغول به آماربرداری هستند، افزود: در این راستا مرکز پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان شرقی حداقل ۴۸ ساعت پیش از بارندگی‌ها و یا سایر مواقع اطلاع‌رسانی لازم به ستاد مدیریت بحران استانداری و شهرستان‌ها انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: در خصوص مانور سراسری اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع که در آذربایجان شرقی و به میزبانی شهرستان اهر برگزار شد طبق دعوت‌نامه‌ای که از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست از هواشناسی شده بود روزانه نسبت به ارائه هشدارها و اخطارهای هواشناسی اقدام کرده‌ایم و یقین بدانید که برگزاری این مانور بدون پیش‌بینی‌های هواشناسی غیرممکن است.

مطلبی‌فر ادامه داد: همکاران ما در هواشناسی استان طی سه گزارش اطلاعات آب و هوایی را به مانور سراسری اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع آذربایجان شرقی ارائه داده‌اند.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه امسال در میزان بارندگی‌ها نسبت به سال‌های گذشته در آذربایجان شرقی و کشور با کاهش روبرو هستیم، گفت: کم‌آبی در حال حاضر به بحران تبدیل‌شده و توصیه ما به هم استانی‌ها می‌تواند این‌گونه باشد که در مصرف آب نهایت صرفه‌جویی را داشته باشد چراکه همین درست مصرف کردن آب در زندگی نسل‌های آینده نیز تأثیرگذار خواهد بود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.