تبریز-رئیس اداره تجهیزات و پشتیبانی مناطق سازمان محیط زیست با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال ‌۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی ‌دچار آتش‌سوزی شد، گفت: بیشترین آمار آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها در خوزستان به ثبت رسید.

۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کل کشور امسال دچار آتش‌سوزی شد

رضا حسن هراتی در اهر که در حاشیه مانور اطفای حریق جنگل‌های ارسباران صورت گرفت، اظهار کرد: با توجه به اینکه اولین بار بود که چنین مانوری در آذربایجان شرقی برگزار می‌شد، همکاری و هماهنگی ارگان‌های مختلف بسیار خوب بود و در حوزه تجهیزات و نیرو هم می‌توان ادعا کرد که هماهنگی خوبی را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی در کل کشور دچار آتش سوزی شده است افزود: بیشترین آمار آتش سوزی مراتع و جنگل‌های کشور در خوزستان به ثبت رسیده است.

نماینده سازمان محیط زیست در مانور اطفاء حریق شمال غرب در ارسباران یکی از مهمترین چالش جنگل‌های کشور را آتش سوزی عنوان کرد و گفت: در ۹۰ تا ۹۵ درصد حریق‌های رخ داده، عوامل انسانی دخالت داشته است بنابراین آموزش و فرهنگ سازی برای مردم در مورد اینکه طبیعت متعلق به خودشان است و باید بدانند که نسل‌های آینده هم حقی در آن دارند.

رئیس اداره تجهیزات و پشتیبانی مناطق سازمان محیط زیست در پایان تاکید کرد: تجهیزات به روز و فناوری نوین هم باید در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان منابع طبیعی قرار گیرد تا در مواقع اضطراری از سرمایه‌های ملی حفاظت و حراست کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.