زاهدان-مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: طرح تحقیقاتی تهیه سند راهبردی توسعه بخش تعاون استان در سه شهر زابل، ایرانشهر و چابهار اجرا می شود.

طرح تحقیقاتی تهیه سند راهبردی توسعه بخش تعاون سیستان و بلوچستان اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ مهرداد جهاندیده اظهار داشت: ترویج و گسترش تعاونی ها، تسهیل دسترسی تعاونی ها به امکانات و منابع مورد نیاز سرمایه گذاری، ارتقاء بهره وری و گسترش بازار تعاونی ها و یکپارچه سازی و همسویی بیشتر توسعه بخش تعاونی و توسعه استانی از مهمترین اهداف و اقدامات این سند است.

وی مهمترین توانایی بخش تعاونی را در ایجاد اشتغال و بهبود بازار کار عنوان کرد و گفت: در صورت فعالیت موثر و گسترده تعاونی ها شاهد رشد در ایجاد اشتغال هم خواهیم بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اهداف کیفی و کمی سند توسعه بخش تعاونی استان افزود: ایجاد چتر حمایتی و توانمند سازی اقشار متوسط و کم درآمد جامعه و نیز فقرزدایی از دهک های پایین درآمدی، افزایش سطح اشتغال مولد با تاکید بر مالکیت و مدیریت نیروی کار ( حذف فاصله کارگر-کارفرما )، و کمک به تامین عدالت اجتماعی از طریق توزیع عادلانه فرصت ها، منابع ، امکانات و درآمدها را از جمله ی این اهداف بیان کرد.

جهاندیده همچنین گفت: ایجاد واحد کارآفرینی تعاونی در مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و استفاده از ظرفیت تعاونی ها در کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در ایجاد اشتغال و توسعه بخش تعاونی سهم بسزایی می تواند داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.