مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه دریافت پول هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی ممنوع است و با مدیران متخلف برخورد می‌شود، گفت: در شهر تهران برای ثبت‌نام دانش آموزان در رشته‌های ریاضی، انسانی و کاردانش مشکلی نداریم.

اعزام تیم‌های بازرسی برای نظارت بر ثبت‌نام در مدارس پایتخت/شرایط هدایت تحصیلی دانش آموزان تهرانی

به گزارش قدس آنلاین،  عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران امروز در نشست خبری با رسانه‌ها در خصوص بحث ثبت‌نام دانش آموزان، اظهار کرد: در بحث ثبت‌نام دانش‌آموزان شاهدیم که برخی مدارس در میان خانواده‌ها با مقبولیت بیشتری مواجه هستند و تقاضای عمومی برای آنها بالاست اما باید به این مسئله توجه داشت که اگر آن مدرسه فقط دو کلاس در پایه اول ابتدایی داشته باشد در هر کلاس نهایتا می‌توانیم ۳۵ دانش آموز را وارد کنیم و برای سایر دانش آموزان هرچقدر هم تقاضا وجود داشته باشد نمی‌توان کاری کرد.  

وی افزود: به میزان تمام دانش آموزان شهر تهران در دوره ابتدایی و متوسطه ظرفیت پیش بینی شده است اما مشکل این است که خانواده‌ها  از چند محله پایین‌تر یا حتی از سایر مناطق تمایل دارند فرزند خود را در مدرسه‌ای خاص ثبت‌نام کنند و این مدرسه با ظرفیت محدود مواجه است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: تمام مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش شهر تهران ستاد ثبت‌نام دارند و اگر خانواده‌ای نتوانست فرزند خود را در مدرسه ثبت‌نام کند به ستاد ثبت‌نام مراجعه کرده تا در آنجا به او بگویند کدام مدرسه ظرفیت خالی برای ثبت‌نام دارند.

باقری با اشاره به اینکه در شهر تهران در رشته تجربی و فنی و حرفه‌ای ممکن است برای ثبت‌نام دانش آموزان محدودیت‌هایی وجود داشته باشد، افزود: این محدودیت به دلیل آن است که ممکن است ظرفیت برخی مدارس پر شود اما در رشته ریاضی، انسانی کاردانش مشکل خاصی برای ثبت‌نام وجود ندارد.

*وضعیت تدریس ۶ ساعته مدیران و معاونان دوره ابتدایی در شهر تهران

وی در ادامه سخنان خود در رابطه با تدریس ۶ ساعته مدیران و معاونان مدارس ابتدایی، تصریح کرد: طبق اعلام رسمی این موضوع به استان‌ها تفویض اختیار شده است تا با بررسی شرایط خود راجع به آن تصمیم بگیرند و برهمین اساس در شهر تهران اعلام کرده‌ایم هر منطقه‌ای که نیروی انسانی مورد نیاز خود را تأمین کرد و کمبودی نداشت می‌تواند تدریس مدیران و معاونان را لغو کند و در غیر این صورت تا ۶ ساعت تدریس برای مدیران و معاونان انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تأکید کرد: اگر مدیر و معاون به کلاس درس برود از شرایط تدریس دور نمی‌شود و اگر در آینده مجدد قرار شد به کلاس درس بازگردد می‌تواند از عهده این مسئولیت بربیاید و در دانشگاه‌ها نیز هر فرد مسئولی تدریس دارد اما علت آنکه می‌گوییم تدریس مدیران و معاونان دشوار است به دلیل شرایط خاص برخی از مدارس است که نیاز است مدیر و معاون دائم مراقب دانش‌آموزان باشند.

باقری در خصوص دریافت پول هنگام ثبت‌نام در مدارس گفت: در مدارس دولتی به جز مدارس تیزهوشان شاهد و نمونه دولتی که قانون خاص خود را برای دریافت شهریه دارند دریافت پول هنگام ثبت‌نام ممنوع است و این مسئله مشمول مدارس هیئت امنایی نیز می‌شود.

وی ادامه داد: گروه‌های نظارتی ویژه ای از سوی آموزش و پرورش شهر تهران به مدارس اعزام می‌شوند و اگر در رابطه با دریافت شهریه هنگام ثبت‌نام با موردی مواجه شویم تا حد برکناری مدیر مدرسه اقدام می‌شود اما به خانواده‌ها می‌گویم که توجه داشته باشند بهترین هزینه برای فرزندشان در بحث تعلیم و تربیت است و اگر می‌توانند به مدرسه فرزندشان کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌ها در بحث ثبت‌نام مشکلی را داشتند می‌توانند از طریق سامانه پیامکی ۰۹۱۲۱۵۴۰۶۴۰ این موضوع را مستقیم به مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران یا از طریق شماره ۰۹۱۲۳۸۰۴۴۱۴ به روابط عمومی شهر تهران منعکس کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.