وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات تا پایان تیرماه خبر داد.

بهره‌برداری از فاز سوم شبکه ملی اطلاعات تا پایان تیرماه

به گزارش قدس آنلاین،  محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برای دولت الکترونیک کارهای زیربنایی بسیار خوبی صورت گرفته است٬ همچنین فاز سوم شبکه ملی اطلاعات را ما در آنجا عرضه خواهیم کرد از سوی دیگر عنایت ویژه ای به استارت آپ ها و نیروی جوان از جمله کسب و کار الکترونیک داریم.

وی پیرامون نظارت بر شرکت‌هایی که کسب و کار اینترنتی دارند و عدم وجود اتحادیه جهت نظارت گفت: آنچیزی که برای وزارت ارتباطات مهم است فراهم کردن زیر ساخت هاست تا این شرکت ها بتوانند در بستر شبکه ملی اطلاعات٬ انتقال و شبکه پهن باند بتوانند فعالیت کنند که کاری بسیار هزینه بر و بزرگی است که الحمدلله این کار انجام شد.

واعضی تصریح کرد: در ارتباط با مجوزها٬ بخشی از مجوزهایی که به مسائل فنی و مقرراتی بازمی گردد به عهده ریگوراتوری و سازمان تنظیم مقررات ماست اما آنجایی که به کسب وکار بازمی گردد بر عهده وزارت صنعت و قسمتی هم بر عهده وزارت کار خواهد بود همچنین بخشی هم مربوط به وزارت اقتصاد است.

وزیر ارتباطات افزود: ما تا کنون دو جلسه چهارساعته داشتیم که خوشبختانه در آن جلسه وزیر دادگستری٬ معاونین وزارت صنعت و معدن٬ وزرای کار و فرهنگ و دکتر ستاری حضور داشتند که از خود این ها کمیته ای تشکیل شد یک نماینده هم از وزارت ارتباطات نیز در این کمیته حضور داشت که کلیه ساماندهی و موضوعاتی که باید در وزارتخانه ها و شورای عالی فضای مجازی تصمیم گیری شود از این طریق عملیاتی شود.

وی ادامه داد : با توجه به اینکه این موضوع یک کسب وکار جدید است و ما مصوبات و قانون به اندازه کافی نداریم باید قانون مادر برای آن تصویب کنیم به همین جهت ما روز گذشته جلسه ای دو ساعت ونیمه با فراکسیون اشتغال مجلس برگزار کردیم و حدود ۱۲ نفر از بزرگان کسب وکار الکترونیک نیز با حضور در این جلسه توضیحاتی را ارائه کردند و در نهایت کمیته مشترکی متشکل از دولت ٬ مجلس و بخش خصوصی تشکیل شد.

واعضی خاطر نشان کرد: مهم ترین هدفی را که ما در دولت دنبال می کنیم این هستش که اگر کسب وکارهای الکترونیکی در حال گسترش است لطمعه ای به کسب و کارهای سنتی نزند و این خیلی مهم است که ارتباطی میان این دو پدید آید.

وزیر اطلاعات درباره حضور در کابینه اظهار داشت: صحبت در اینباره زود است وحضور مجدد بنده در اختیار رییس حمهور خواهد بود.

وی پیرامون شبکه ملی اطلاعات افزود: جلسات بسیار منظم بود و روزه دوشنبه هم جلسه مفصلی با حدود ۵۰ شرکت مختلف داشتیم و امیدوار هستیم تا پایان این ماه فاز سوم ان راه اندازی شود

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.