رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف مسابقات قرآن را بهترین زمان برای ترویج فرهنگ وقف دانست و گفت: برای ایجاد ۱۰ وقف قرآنی در هر استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

برنامه‌ریزی برای ایجاد ۱۰ وقف قرآنی در هر استان/ مسابقات قرآن بهترین‌ زمان برای ترویج فرهنگ وقف

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف، رئیس مرکز امور قرآنی این سازمان در نشست هم‌اندیشی با محوریت برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات کشوری قرآن، بهانه‌ای برای درک و عمل بهتر به تعالیم قرآن است، گفت: برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن با حضور نخبگان قرآنی در ارومیه، اقدام مبارکی برای ایجاد انگیزه، توسعه و ترویج بیشتر قرآن کریم و رفتار قرآنی در سطح کشور و آذربایجان غربی است.

وی به وجود پر برکت آیت الله قریشی در استان به عنوان چهره شاخص قرآنی کشور اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف مهم مسابقات معرفی چهره‌های قرآنی و خدمات آنان در زمینه‌های مختلف قرآنی است. رهنمودهای امام جمعه ارومیه و سایر علمای دینی استان، مطمئناً در برگزاری مطلوب، این دوره از مسابقات قرآنی، مؤثر و حائز اهمیت است.

حسینی اذعان کرد: آذربایجان غربی در امر معرفی چهره‌های شاخص قرآنی در سطح کشوری و بین‌المللی پیشرفت چشمگیری داشته است و حضور قاریان و حافظان بین‌المللی در چند سال اخیر از استان آذربایجان غربی، نشان از پتانسیل و ظرفیت بالای قرآنی استان است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به توسعه موقوفات قرآنی، تأکید کرد: پیش‌بینی سازمان اوقاف، ایجاد ۱۰ وقف قرآنی برای هر استان است و با توجه به برگزاری مسابقات قرآن در استان، بهترین زمان فرهنگ‌سازی و ایجاد انگیزه جهت افزایش وقف‌های قرآنی در آذربایجان غربی است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.