ساوه- مدیر امور منابع آب ساوه گفت: بیش از ۱۱۰ روستای این شهرستان تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

۱۱۰ روستای ساوه تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار گرفت

به‌گزارش قدس آنلاین، نقی بهجت روز چهارشنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه ایستگاه و خط برق ۶۳ کیلو ولت شهر صنعتی کاوه ساوه با بیان اینکه این طرح از نیمه دوم فروردین‌ به صورت غیر رسمی آغاز شد اظهار داشت: این طرح با هدف تامین آب شرب و صنایع ساوه اجرا شد و اجرای آن سبب برخورداری مردم این شهرستان از آب سالم و با کیفیت است.

وی افزود: طرح خط انتقال آب از ابتدای خط تصفیه خانه دودهک دلیجان به سمت منطقه یحیی‌آباد ساوه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال به طول ۱۳۱ کیلومتر انجام می‌شود، سالانه ۱۴ میلیون مترمکعب آب از این خط به ساوه اختصاص می‌یابد که معادل ۴۴۴ لیتر برثانیه است.

مدیر امور منابع آب ساوه تصریحکرد: در چشم انداز ۱۴۱۰ برای جمعیت ۳۷۷ هزار نفری ساوه آب مورد نیاز ۱۳۰۰ لیتر برثانیه برآورد شده که از میزان ۸۰۵ لیتر از منابع آب زیرزمینی تامین و مابقی از آب‌های سطحی و انتقال  آب از دیگر استان‌های کشور در نظر گرفته شده است.

بهجت بیان کرد: انتقال آب از تصفیه خانه دودهک دلیجان به صورت سقلی به طول ۱۳۱ کیلومتر از جنس لوله فولادی با پوشش خارجی و داخلی به قطر ۹۰۰ میلیمتر با ۳۶ اینج در دو قطعه نخست ۶۰ کیلومتر و قطعه دوم با ۷۱ کیلومتر است.

وی ادامه داد: طراحی خط انتقال با هدف‌گذاری پیک دبی آب ۶۳۰ لیتر بر ثانیه و با احتساب شهرهای جعفریه و دستجرد با پیک انتقال ۷۱۰ لیتر بر ثانیه انجام شده است.  

مدیر امور منابع آب ساوه  عنوان کرد: با توجه به اینکه استان سالانه از سد کوچری در مجموع ۲۷ میلیون متر مکعب تخصیص دارد که ۱۴ میلیون متر مکعب در سال به ساوه، روستاها و صنایع این شهرستان اختصاص دارد.

بهجت خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۸ هزار مشترک روستایی ساوه از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند و براساس سرشماری سال ۹۵ از مجموع ۱۸۰ روستا بیش از ۱۱۰ روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.