رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به زیان‌های ناشی از تصادفات گفت: با افزایش ایمنی وسایل نقلیه، فقط تعداد کشته‌ها کاهش یافته است.

افزایش تعداد مجروحان و معلولان در تصادفات

به گزارش قدس آنلاین،  عبدالناصر همتی با اشاره به همکاری های صندوق تامین خسارت های بدنی گفت: با تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث و افزایش تعهدات صندوق و ارتباط آن با بیمه مرکزی و سایر ارکان ها، بیمه توانست در کاهش دغدغه های صنعت به خصوص در حوزه خسارت های جانی ناشی از تصادفات رانندگی و پرونده بیمه توسعه موثر باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی، از پرداخت سالانه ۳ میلیارد دلار خسارت رانندگی به عنوان سوخت ملی یاد کرد و گفت: با توجه به اختصاص ۲ درصد منابع صندوق به بخش تبلیغات، انتظار می‌رود صندوق تامین خسارت های بدنی در این حوزه با برنامه ریزی نسبت به تحقیق در خصوص علل تصادفات و اطلاع رسانی راهکارهایی برای کاهش تصادفات رانندگی و اشاعه فرهنگ صحیح رانندگی و رعایت ایمنی با همکاری صدا و سیما و بهره گیری از شبکه های اجتماعی اقدام نماید.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر زیان های ناشی از تصادفات بسیار بالا است و با افزایش ایمنی وسایل نقلیه، فقط تعداد کشته ها کاهش یافته و در مقابل تعداد مجروحین و معلولین افزایش یافته است.

 رئیس کل بیمه مرکزی در پایان اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه ای راکبان موتورسیکلت را گامی موثر در راستای کاهش آسیب های مالی و اجتماعی ناشی از تصادفات موتورسیکلت‌های فاقد بیمه دانست و گفت: امیدوارم اهمیت این موضوع از سوی سایر نهادهای مرتبط نیز درک شود تا بتوانیم به صورت کار گروهی جامعه هدف خود را گسترده تر کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.