نوه امام راحل گفت: داعش و اندیشه‌های تکفیری، صهیونیسم و اندیشه‌های ضداسلامی و بی‌خبران از نظم جهان سه گروهی هستند که نمی‌خواهند مسئله فلسطین مسأله اول جهان اسلام شود.

آرمان فلسطین مسئله اصلی مسلمین باقی می‌ماند، شاهد پیدایش داعش نبودیم

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی در دیدار با اعضای جمعیت دفاع از ملت فلسطین (واحد آذربایجان‌غربی) با اشاره به علل مطرح شدن مسئله فلسطین توسط امام راحل و سایر اندیشمندان اسلامی، گفت: به خاطر وجود حداقل سه جهت مسئله فلسطین در میان ملت‌های اسلامی رواج پیدا کرد.

یادگار امام مسئله ظلم، مسئله اسلام و مسئله وحدت اسلامی را سه عامل اصلی برای مطرح شدن و مطرح ماندن مسئله  فلسطین در میان جوامع بشری و اسلامی دانست و با اشاره به مسئله وحدت اسلامی، گفت: اگر آرمان فلسطین مسئله اصلی مسلمین باقی می‌ماند شاهد پیدایش داعش نبودیم.  

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی در بخش دوم سخنان خود به لزوم پیگیری مسئله فلسطین پرداخت و گفت: پیگیری این مسئله انسانی، اسلامی، مطابق با موازین حقوق بشر، سودمند، ساکت‌کننده مخالفین جمهوری اسلامی در جدل‌های بین‌المللی، نمایانگر تزلزل اندیشه صهیونیزم، نمایان‌گر میزان صداقت دولت‌های مستکبر در ادعاهای گوش خراش اخلاق‌گرایی و پایداری به اخلاق و حقوق بشر است.  

نوه امام‌خمینی(ره) در بخش سوم سخنان خود به مخالفین طرح مسئله فلسطین پرداخت و گفت: داعش و اندیشه‌های تکفیری، صهیونیسم و اندیشه‌های ضداسلامی و بی‌خبران از نظم جهان و بازار سود و زیان مادی سه گروهی هستند که نمی‌خواهند مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام شود و متاسفانه توانسته‌اند تا حدودی موفق شوند.

وی در آخرین بخش از سخنانش ضمن انتقاد نهادهای تبلیغاتی نظام گفت: از نهادهای فرهنگی و تبلیغاتی نظام گله‌مندیم چرا که مسئله فلسطین تقریبا منحصر در هفته آخر منتهی به روز قدس شده و اگر همین طور پیش برویم ممکن است روزی روز قدس هم کمرنگ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی افزود: مخالفین این ایده در طول سال کار می‌کنند، اما ما دست روی دست می‌گذاریم و در جهات تبلیغی و ترویجی و رسانه‌ای کم کار و گرفتار تکراریم.

وی در پایان سخنانش ضمن تقدیر از فعالیت‌های جمعیت دفاع از ملت فلسطین از نقش ارزنده و تاثیرگذار سرکار خانم مصطفوی تقدیر کرد و گفت: به حق تلاش‌های عالمانه و مجدانه سرکار خانم دکتر مصطفوی جای تقدیر دارد و از خداوند می‌خواهیم که بر توفیقات ایشان بیافزاید و نیز انشاءالله همه کسانی که برای فلسطین تلاش می‌کنند مأجور خواهند بود.  

در ابتدای جلسه اعضای شورای اجرایی جمعیت دفاع از ملت فلسطین گزارشی از روند فعالیت‌هایشان ارائه دادند و از سیدعلی خمینی جهت سفر به ارومیه دعوت کردند.  

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.