یکی از مراجع تقلید تأکید کرد: باید طوری عمل کرد تا وابستگی و احساس نیاز به کمیته امداد از سوی نیازمندان روز به روز کم و کمتر شود.

توصیه آیت‌الله مکارم به فتاح درباره نیازمندان

به گزارش قدس آنلاین،  آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعی از مدیران این مرکز که در مدرسه امام سجاد(ع) در قم برگزار شد، با بیان اینکه رسیدگی به نیازمندان و رفع  مشکلات آنها از جمله مسائلی است که در اسلام تأکید شده، گفت: زمانی که کمیته امداد تأسیس شد، فعالیت آن خیلی محدود بود، ولی الان شاهد پیشرفت، توسعه و خدمات دهی بهتر آن هستیم و این جای بسیار خوشحالی دارد.

وی افزود: حضرت علی(ع) فرمودند «کسانی که از دنیا می‌روند و روی دستان خود به سمت قبرستان تشیع می‌کنید، همین افراد بهترین واعظ می‌باشند؛ وقتی داخل قبر می‌گذارید، این همان جایی است که وقتی زنده بود از آن وحشت داشت، ولی الان این جای وحشت وطن همیشگی او است. »

استاد سطوح عالی حوزه بیان داشت: حضرت علی(ع) ادامه دادند «وقتی انسان از دنیا می‌رود پرونده عمل بسته می‌شود و این مشکلی است که انسان گرفتار می‌شود؛ ولی همین مشکل، سه تا اسثتناء دارد، دادن صدقه، فرزندان صالح و آثار علمی؛ اگر انسان از خود این سه عمل را به یادگار گذاشته باشد حتی بعد از فوت، هم پرونده باز است و از ثواب آنها بهره می‌برد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های خیرخواهانه و این قبیل اعمال لازم است توسعه یابد و به فرزندان و دیگران تعلیم و ترویج داد، ابراز داشت: خدا هیچ عملی را بی حکمت قرار نداده است؛ بهترین نمونه آن داستان حضرت خضر(ع) و حضرت موسی(ع) است که دیوار خراب را درست کردند چون زیر آن گنجی پنهان بود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: به هر حال ثواب عمل مخلصانه و صادقانه دو چندان است و لازم است این گونه باشد و طوری عمل کرد تا بعد از مرگ آدمی، انسان از آن اعمال بهره ببرد و از خیرات آن استفاده کند هر چند ناچیز و کم باشد.

وی بر احیاء و ترویج مسائل فرهنگی در جامعه و در بین خانواده‌های نیازمند تأکید کرد و افزود: نباید از مسئله فرهنگی غافل بود؛ باید برای احیاء آن تلاش کرد و توسعه داد.

این مرجع تقلید شیعیان همچنین برخدمت رسانی بیشتر به نیازمندان تأکید کرد و گفت: باید افرادی که واقعا نیازمند هستند شناسایی شوند و اموالی را در اختیار آنها قرار داد.

وی افزود: مسئله بعدی تکریم و احترام به افراد تحت پوشش کمیته است؛ کمیته امداد، امداد است و باید طوری عمل کند که باعث خدشه‌دار شدن آبروی آنها نشود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه کمیته امداد باید استخر باشد و در حقیقت طوری فعالیت کند که نیازمندان وابستگی کمتری به کمیته پیدا کنند و خیلی زود و سریع از وابستگی به این کمیته جدا شوند، اظهار داشت: کمیته امداد، نباید مانند باتلاق باشد تا با کمک بیشتر مورد جذب نیازمندان شود و آنها احساس کنند اگر انسان مشکلی داشته باشد، کمیته‌ای است و گرفتاری‌ها را برطرف می‌کند.

وی عنوان کرد: باید طوری عمل کرد تا وابستگی و احساس نیاز به کمیته امداد از سوی نیازمندان روز به روز کم و کمتر شود.

منبع: مرکز خبر حوزه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.