مسئول اطلاع رسانی و عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن با اشاره به شکست اقدامات آل سعود و آمریکا ضد این کشور از تغییرات چشمگیری که طی روزهای آتی در روند تحولات میدانی رقم خواهد خورد، خبر داد.

آمریکا و آل سعود در تسلیم یمنی ها به بن بست رسیده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، پس از گذشت ۸۰۰ روز از شروع حملات وحشیانه عربستان سعودی و هم پیمانانش به یمن، زنان، کودکان و غیرنظامیان در مقابل سکوت مجامع بین المللی همچنان زیر شدیدترین حملات و تحت محاصره  اقتصادی قرار دارند.

اخیرا سازمان ملل متحد در همین راستا اعلام کرد که از ماه آوریل تاکنون بیش از هزار و ۶۰۰ نفر بر اثر بیماری وبا در این کشور جان خود را از دست داده اند و علاوه بر بیماری فراگیر وبا در یمن، قطحی جان دو سوم مردم یمن را تهدید می کند.

در همین راستا، با «نصرالدین عامر» مسؤول اطلاع رسانی و عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفتگویی انجام شده که شرح آن در ادامه از نظر می گذرد.

*عامل شیوع بیماری وبا در یمن چیست؟ بمباران بیمارستانها و مراکز بهداشتی توسط جنگنده های متجاوز سعودی را چگونه ارزیابی می کنید و آیا اکثر بیمارستانهای یمن توسط سعودی ها تخریب شده است؟

بعید است که حملات متجاوزان در شیوع این بیماری نقش مستقیم نداشته باشند؛   پیش از این نیز در کشورهای زیادی رخ داده است. آنچه که به صورت قطعی می توان گفت و در آن شک و شبهه ای نیست این است که محاصره یمن و ویران کردن نظام بهداشتی ما توسط متجاوزان علت گسترش بیماری وبا و دیگر بیماری ها و همچنین وخامت اوضاع می باشد.

یکی از اهداف متجاوزان ضرر رساندن به مردم یمن و تلاش برای به زانو در آوردن و تسلیم آنها است تا بدین صورت بر مقامات یمنی که در صنعا حضور دارند فشار وارد آید. متجاوزان سعودی حتی مراکز مداوای بیماری وبا را بمباران کرده اند و در همین راستا می توان به هدف قرار دادن بیماران مبتلا به وبا در مرکز درمانی واقع در استان صعده اشاره کرد.

*آیا امکان دارد بمباران بیمارستانهای یمن توسط سعودی ها را بعنوان جنایت جنگی در دادگاههای بین المللی مطرح کرد؟ به نظر شما آیا این کار نتیجه ای دارد؟ چرا سازمان ملل به این جنایات شنیع توجه نمی کند؟ به صورت کلی شما در خصوص سکوت جامعه ی بین المللی در قبال کشتار مردم یمن چیست؟

ما برای پیشبرد پرونده های قضایی علیه سعودی ها و امارات و آمریکایی ها به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در یمن اقداماتی را انجام داده ایم و می دهیم و این کار را چه امروز و چه در آینده ادامه خواهیم داد. این در حالی است که می دانیم سعودی ها که پیش از این به وسیله ی پول خود سکوت جامعه ی بین الملل در قبال کشتار مردم یمن را خریده اند، امروز نیز قادرند نظر گروه های بین المللی و جهانی را به نفع خود تغییر دهند اما این موضوع هرگز دوام نخواهد داشت و معادلات تغییر خواهد کرد.

همچنین پول سعودی ها تمام خواهد شد و سلطه ی آمریکایی ها خواهد شکست. در چنین شرایطی موقعیت و موضع مردم یمن و محور مقاومت در قبال سلطه ی آمریکایی ها تغییر می کند.

*اقدامات اسماعیل ولد الشیخ در حل بحران یمن را چگونه ارزیابی می کنید؟ به نظر شما ولد الشیخ مزدور سعودی ها است و یا اینکه فردی بی طرف می باشد؟

در خصوص اسماعیل ولد الشیخ باید بگویم که موضع ما آشکار است و پیش از این توسط «صالح الصماد» رییس شورای عالی سیاسی یمن و همچنین «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی انصارالله یمن اعلام شده است. این دو نفر تاکید کرده اند که اسماعیل ولد الشیخ شخصی غیر شایسته است و باید تغییر کند. اسماعیل ولد الشیخ جانبدار است؛ هرچند در ظاهر چیز دیگری نشان می دهد. سازمان ملل متحد وانمود می کند بی طرف است اما  در واقع چنین نیست. بنابراین کار و همکاری با اسماعیل ولد الشیخ امری غیر ممکن است.

*تحلیل شما از  مواضع و اقدامات ایران و کشورهای اسلامی در قبال کشتار مردم بی گناه یمن چیست؟

مردم یمن از ایران به دلیل همراهی با آنها به صورت صریح و واضح و آشکار تمجید می کنند و همچنین عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر یمنی ها نیز در اکثر سخنرانی های خود از موضع تهران تشکر کرده است و این تمجید وتشکر موضع اکثر یمنی ها در قبال ایران است. مردم یمن در آینده پس از ارزیابی تمام مواضع کشورهای بین المللی در قبال متجاوزان با این مواضع بصورت مشابه تعامل خواهند کرد و میان متجاوزان و کسانی که از تجاوز حمایت کرده و با آن همراهی کرده اند، با کسانی که تجاوز به یمن را محکوم کرده اند، تفاوت قائل می شوند و با این موضع گیری های بین المللی بصورت مساوی برخورد نخواهند کرد بلکه موضع مردم یمن در این خصوص در قبال کشورهای مختلف متفاوت خواهد بود.

*به نظر شما آیا انتخاب محمد بن سلمان بعنوان ولیعهد سعودی موجب تشدید تجاوز علیه یمن خواهد شد؟ مقاومت و ایستادگی مردم یمن در طول بیش از دوسال حملات سعودی ها را چگونه ارزیابی می کنید؟ نتایج این مقاومت مردم یمن چه بوده است؟

اساسا محمد بن سلمان از زمان پادشاهی پدرش کسی بود که در نظام سعودی حکومت می کرد و تحکم داشت. وی فردی گستاخ است که دستورات آمریکایی ها را بصورت کامل انجام می دهد تا دوستی و علاقه ی آنها را جلب کند اما وی نمی داند که آمریکا در صدد است تا تمام کشورهای منطقه را تجزیه کند. انتخاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان تاثیری بر تجاوز سعودی ها نخواهد داشت و چیزی را تغییر نمی دهد.

ما معتقدیم که آمریکا و مزدوران سعودی و اماراتی اش به بن بست رسیده اند و راه و گزینه های دیگری برای به زانو درآوردن مردم یمن ندارند. مردم یمن از مرحله ی خطر عبور کرده اند و امروز قادر هستند تا دورترین نقطه در عمق استراتژیک متجاوزان را هدف قرار دهند و ان شاء الله در روزهای آینده تغییرات قابل ملاحظه ای در عرصه ی میدانی به نفع مردم یمن رخ خواهد داد و آن را مشاهده خواهید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.