قم- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید امکانات ورزشی و تفریحی در مناطق محروم قم توسعه یابد چرا که توجه به این ظرفیت ها در رشد و پیشرفت قم اثر گذار است.

امکانات ورزشی و تفریحی در مناطق محروم قم توسعه یابد

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی روز پنجشنبه در آئین بهره‌برداری رسمی از تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم قم و آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه فرهنگی ورزشی قم در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود:توجه به مسائل فرهنگی و ورزشی در این مناطق محروم امری ضروری است و باید مورد تاکید مسئولان شهرداری ها باشد.

وی تصریح کرد:برنامه های عمرانی که عملیاتی می شود موجب تحول و توسعه است اما باید توجه داشت در قم سرانه ورزشی کمتر از شهرهای دیگر است و باید این ظرفیت ها را برای جوانان ایجاد کرد.

لاریجانی در ادامه پیرامون پروژه ها بیان کرد:پروژه های خوبی بر اساس منطق علمی از نظر عمرانی و ترافیکی دنبال می شود و به نظر می رسد و نگاه عالمانه و با منطق بر مدیریت شهری قم حاکم می باشد.

وی در خصوص سرمایه گذاری در پروژه عظیم راه آهن عنوان کرد:به تازگی راه‌آهن تهران قم اصفهان در دست اجرا قرار گرفته است و در جلساتی با وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استان قم برگزار شد و تصمیم گیری هایی در این باره اتخاذ گردید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسیر خوبی برای راه آهن انتخاب شده است که تلاقی با مترو ندارد و دسترسی خوبی برای زائران در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد:همچنین در ارتباط با مشکلات فرودگاه قم تصمیماتی گرفته شده است تا مشکلات فعلی رفع گردد و در قم صاحب فرودگاه شویم.

لاریجانی همچنین تاکید کرد:بهم ریختگی های مالی در شهرداری قم ساماندهی شود البته تلاش هایی صورت گرفته اما نیاز به اهتمام بیشتری است در این راستا شهرداری باید به درآمد پایدار دست یابد.

وی گفت:برخی از کشورها خطوط فاینانس برای ایران ایجاد کرده‌اند از جمله کره جنوبی ۸ میلیارد دلار فاینانس برای کشور ایران در نظر گرفته‌ که ظرفیت خوبی از تکنولوژی برای کشور و به ویژه قم ایجاد می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد امکانات بهداشتی توضیح داد:در این زمینه امکانات خوبی در قم اندیشیده شده که احداث بیمارستان هزار تختخوابی در پردیسان یکی از این تدابیر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد:باید بسترها جهت ورود سرمایه گذار به قم فراهم شود تا در جهت اعتلا و آبادانی گام های موثری برداشته شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.