زاهدان-فرماندار ایرانشهر گفت: جاری شدن سیل در ایرانشهر ، آب و برق بیش از ۵۰ روستا را قطع کرد و ۱۰۰۰ منزل مسکونی آسیب دیده اند

جاری شدن سیل در ایرانشهر سبب آسیب به ۱۰۰۰ منزل مسکونی شد

نبی بخش داوودی پیش از ظهر جمعه در گفت و گو با قدس آنلاین ضمن اشاره به وزش طوفان و بارندگی از روز گذشته در شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: بارش شدید باران سبب جاری شدن رواناب در منطقه ایرانشهر شده و بسیاری از بخش های ارتباطی، جاده ای و شبکه آبرسانی و توزیع برق را با مشکلات متعددی مواجه نموده است.

وی با اشاره به خسارات سنگین آبگرفتگی و سیلاب ها به منازل مسکونی و مناطق حاشیه شهر ایرانشهر، خاطر نشان کرد: جاری شدن سیل و وزش طوفان شدید سبب شکستگی و سقوط ۵۰ عددتیربرق و قطع برق ۲۵ روستا در ایرانشهر شده که از این تعداد ۱۰ روستا به شبکه متصل شده و نیروهای امدادی برای رفع مشکل قطعی برق در ۱۵ روستای باقی مانده مشغول به کار هستند.

وی در ادامه گفت: در ادامه بارش باران شبکه آب و برق در ۵۰ روستای شرق و غرب بمپور با مشکل قطعی مواجه شده و ۱۰۰ متر از شبکه اصلی آب شرب بمپور در مدخل رودخانه تخریب و آب شهر بمپور را قطع نموده است که نیروهای آب و فاضلاب برای حل مشکل در محل حاضر شده اند.

داوودی خاطر نشان کرد: ۴۰ درصد از منازل شهر، حومه و روستاهای بخش مرکزی ایرانشهر دچار ابگرفتگی شده و ۱۰۰۰ واحد مسکونی ۴۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده اند.

فرماندار ایرانشهر ضمن اشاره به اعزام اکیپ های امداد رسانی از شهرستان زاهدان بمنظور حل مشکلات ناشی از قطعی برق در مناط مختلف ایرانشهر، خاطر نشان کرد: جاری شدن سیل سبب وارد شدن آسیب به ۱۰۰ متر از شبکه آب نیروگاه بخار ایرانشهر شده و اقدامات لازم برای رفع مشکلات بوجود آمده در حال انجام است .

وی در پایان از تمامی مردم و ساکنین بخش های مختلف ایرانشهر خواست تا بمنظور جلوگیری از هرگونه حادثه و تلفات جانی از تردد در مسیر رودخانه ها خودداری نموده و به توصیه های هواشناسی و جاده ای توجه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.