شهرکرد-استاندار در دیدار اعضاء کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بحران آب در استان تبدیل به یک معضل امنیتی شده تا مشکلات بیش از این حاد تر نشده موضوع آب در منطقه را حل و فصل نمائید.

بحران آب در استان چهار محال و بختیاری جدی است

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین از شهرکرد، اعضاء کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به دعوت نماینده مردم شهرستان های شهرکرد،بن و سامان عصر دیروز با سفر به شهرستان  شهرکرد و سامان میهمان قاسم سلیمانی استاندار چهار محال و بختیاری بودند.

قاسم سلیمانی  در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه معاون وزیر نیرو و کارشناسانی از سازمان حفاظت محیط زیست کشور و وزارت نیرو از رودخانه زاینده رود و طرح های همجوار آن در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: این بازدید از رودخانه زاینده رود در اصفهان هم انجام می شود.

وی افزود: بررسی میزان آورد و برداشت آب این رودخانه بررسی کارشناسی و علمی شود.

سلیمانی  تصریح کرد: براساس تصمیم گیری های صورت گرفته در شورایعالی آب قرار شد تا طرح های دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی چهارمحال و بختیاری در حوضه زاینده رود مدیریت و بهره برداری شود.

وی بیان داشت: سهم چهارمحال و بختیاری از رودخانه زاینده رود سالانه ۲۳۷ میلیون متر مکعب است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: به منظور محاسبه دقیق میزان برداشت آب در این استان با نصب ۴۰۰ کنتور هوشمند تا پایان سال جاری انجام می شود.

وی عنوان داشت: تاکنون ۱۰۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی رودخانه زاینده رود در چهارمحال و بختیاری نصب شده و مابقی تا پایام امسال نصب و راه اندازی خواهد شد.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: باز و بسته شدن دریچه های سد زاینده رود بدون اطلاع مسئولان چهارمحال و بختیاری صورت می گیرد.

وی ادامه داد: برای باز و بسته شدن دریچه های سد زاینده رود در زمان های مختلف سال باید مسئولان این استان نیز در جریان قرار گیرند.

وی بیان کرد: براساس توافق استانداران چهارمحال و بختیاری و اصفهان مقرر شده تا زمان باز و بسته شدن دریچه های سد زاینده رود از طریق تصمیم گیری در کمیته ای چهار نفره با حضور نمایندگان کشاورزان و نمایندگان شرکت آب منطقه ای هر دو استان تعیین و اجرایی شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برای باز و بسته شدن دریچه های سد زاینده رود اطلاع همزمان مسئولان استان های چهارمحال و بختیاری و اصفهان ضرورت دارد.

محمد مهدی برومندی تصریح کرد: با این اقدام مسئولان هر کدام از استان های چهارمحال و بختیاری و اصفهان می توانند در خصوص توزیع عادلانه آب برنامه ریزی و اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.