۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 547188

رشتخوار - امام جمعه رشتخوار گفت: شورا نگهبان به دلیل جایگاه رفیع و نقش اساسی که در حفظ و صیانت از نظام را دارد و مانع از نفوذ دشمن می باشد همیشه مورد هجمه شدید دشمنان داخلی و خارجی بوده است.

شورای نگهبان مانع نفوذ دشمن است

به گزارش قدس آنلاین،حجت ا لاسلام مهدی بهره مند در خطبه های نماز جمعه در مصلی علی ابن ابی طالب ع رشتخوار با اشاره به ۲۶ تیر ماه سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی، افزود: امام خمینی ره  شورای نگهبان  را جهت صیانت از اسلام، قانون اساسی، نظارت بر انتخابات و تفسیر قانون اساسی تاسیس کرد تا به عنوان فیلتری ناخالصی های قوانین را پالایش کند.

وی ادامه داد:  شورای نگهبان ناظر بر سلامت انتخابات های مختلف در کشوراست و به همین خاطر حضرت امام و مقام معظم رهبری حفظ و حمایت از جایگاه شورای نگهبان را بر همگان تکلیف شرعی کردند.

وی گفت:بیشترین ظلم‌ها و هجمه‌ها و نهایت بی‌انصافی در فتنه ۸۸  به این شورا شد و تهمت تقلب بزرگ در انتخابات زده شد.

خطیب جمعه رشتخوار هم در ادامه سخنانش با اشاره به ۲۵ تیر روز سالروز تشکیل بهزیستی و تأمین اجتماعی، گفت: یکی از مهم‌ترین آرمان‌های مقدس امام خمینی(ره)، تحقق عدالت اجتماعی، کم شدن فاصله طبقاتی و حمایت از محرومان و فقرستیزی بود.

وی ادامه داد: وجود فقر خصوصاً اگر گستردگی زیادی داشته باشد زمینه‌ ساز بروز انحرافات اجتماعی و بستر مناسبی برای وقوع جرم و جنایت است.

امام جمعه رشتخوار افزود: مسؤولان نظام مقدس اسلامی با الگو گیری از سیره ائمه اطهار علیهم السلام با برنامه‌ ریزی‌های اساسی، باید خدمات خود را به محرومان و نیازمندان جامعه گسترش دهند.

 وی با اشاره به فتنه ۷۸،  یاوآور شد: امروز ۲۳ تیر در تاریخ انقلاب همراه با شکست استکبار جهانی در سال ۷۸ است که ماهیت بسیاری از افرادی را که تا پیش از آن نقاب بر چهره داشتند برملا شد.

بهره مند با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع)، گفت: امام صادق(ع)  از فرصتی که در اختیار او بود در ابعاد مختلف بهره برداری کرد که یکی از آنها حرکت تشکیلاتی سیاسی زیر زمینی بود.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) در تمام برنامه ها امامت را با حکومت همراه و حکومت را شعبه ای از امامت معرفی می کرد و هیچگاه اجازه نمی داد شیعیان با حکومت ظلم همراه باشند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.