بیرجند-امام جمعه موقت شهرستان بیرجند بااشاره به اینکه هیچ گناه ومنکری بالاترازتضعیف نظام اسلامی وجود ندارد گفت: باید توجه شود اگر کسی تلاش کند نظام وعرصه‌های نظام مانند مجلس خبرگان، شورای نگهبان، سپاه و بسیج و نیروی های نظامی و انتظامی را تضعیف کند مرتکب به بزرگترین منکر شده است.

تضعیف ارکان نظام اسلامی گناهی بزرگ است

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین دلدار ظهرامروز در خطبه‌های نمازعبادی، سیاسی جمعه این هفته شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه چرا خداوند متعال را پرستش می کنیم، اظهار داشت: زیرا جزء او معبودی قابل پرستش وجود ندارد وکسانی که مسیرعبادت وعبودیت را در پیش گرفته اند تنها فقط در این مسیر باید به خداوند توکل کنند.

وی افزود: خداونددرقرآن کریم اشاره می کند آزمایش قاعد وقانون دنیا این است و این در حالی است که برخی با اموال، دارایی یا فرزندانشان مورد آزمایش قرار می گیرند.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: اگر در این دنیا انسان از این آزمایش‌ها سربلند بیرون بیاید خداوند می فرمایند در این صورت برای چنین افرادی پاداش بزرگی است.

دلدار با بیان اینکه در مسیرعبودیت آنچه که خداوند به شماعنایت کرده است انفاق کنید، گفت: اگرانسان در مسیرتقوا و اطاعت از فرامین الهی انفاق را انتخاب کند این امر برای او بهتر است اما انتخاب این مسیر کار ساده‌ای نیست و یک عظم راسخ ، تلاش و خودساختگی می خواهد.

وی افزود: انفاق و کمک به بندگان خدواند علاوه بر آمرزش گناهان انسان نیز خداوند به کسانی که در راه خدا قرض می دهند و قرض الحسنه را به پا می دارند نیز تشکر و قدر دانی می کند.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با اشاره به مناسبت‌های هفته اظهار داشت: در آستانه شهادت امام جعفر صادق (ع) هستیم که به همه شیعیان جهان این روز را تسلیت عرض می کنیم.

وی افزود: امام صادق (ع) می فرمایند: ازما اهل بیت نیست و جایگاه، کرامت و ارزشی ندارد که در شهرزندگی کند که از او پارسا تر و آگاه تر از مسائل دینی وجود داشته باشد) که این سخن بربالا بودن سطح آگاهی همه شیعیان و هر کجاهست بهترین باشد همواره دلالت دارد.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: نهضت امام صادق(ع) تنها بیان حلال و حرام یا احکام الهی نبود بلکه یک مبارزه سیاسی با حاکمان بی لایق بنی امیه نیز بود.

وی افزود: امام صادق (ع) یک مبارزه بزرگ بود که در راه این نهضت تلاش و کار گسترده ای انجام دادتا زمینه برای تشکیل حکومت علوی آماده و فراهم شود.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: کسی که در راستای تشکیل حکومت الهی تلاش می کند جزء انسان‌های راسخ هستند و حکومتی که قرآن ترسیم می کند حکومت جهانی است و امتداد این حکمت نیز انتظار فرج است که باید در این راستا تلاش شود.

دلدار بیان کرد: باید توجه داشته داشته اگر کسی تلاش بکند نظام و عرصه های نظام رامجلس خبرگان، شورای نگهبان، سپاه و بسیج و نیروی های نظامی و انتظامی را تعضیف کندمرتکب به بزرگترین منکر شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ گناه و منکری بالاتر از تعضیف نظام اسلامی وجود ندارد افزود: امروز سالروز گشایش نخستین مجلس خبرگان رهبری و ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی که حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام به او بستگی دارد واین ایام را گرامی می داریم.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: امروز روز همبستگی ملی در دفاع از ارکان‌های نظام و پایان سالروز آشوب سال ۷۸ که یک فتنه و نفاق توسط جلوداری مناففان بود و ۱۰ سال بعد همان افراد در سایه حکومت ظالمانه آمریکا به آن پناه برده بود فتنه دیگر در سال ۸۸ به وجود آوردن دکه هر دوحادثه با بصیرت و حضور همیشگی مردم در صحنه منفور ماند و خاتمه پیدا کرد.

دلدار بیان کرد: سه شنبه ۲۷ تیرماه نیز سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت در سال ۱۳۶۷ از سوی ایران بود که امام خمینی (ره) در این رابطه با توجه به پیروزی های که جبهه انقلاب اسلامی در ان زمان کسب کرده بود پذیرش این قطعنامه را به جام زهر تعبیر کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.