اردبیل- مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون یک برگ سند ۲۰۳۰ در کشور اجرا نشده و اجرای این سند ملغی شده است.

 به هیچ وجه قصد و نیت ما رقابتی کردن مسابقات قرآنی نیست

به گزارش قدس آنلاین ،  مصیب زاده در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور افزود: با تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت آموزش و پرورش سند ۲۰۳۰ کنار گذاشته شده و ما موظف هستیم تا براساس اسناد بالادستی نظیر سند تحول بنیادین عمل کنیم. بطوریکه در سال تحصیلی جدید به هیچ وجه این سند در دستور کار آموزش و پرورش نیست

وی به برگزاری شایسته سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در بخش پژوهشی در اردبیل اشاره کرد و افزود: ۳۳ تیم از ۳۲ استان کشور که یک تیم آن ویژه روشندلان بود در این مسابقات در ۵ رشته نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشای نماز و تفسیر با هم رقابت کردند.

مصیب زاده با یادآوری اینکه در هر رشته ۵ نفر برگزیده شدند که در مجموع از ۱۲۰ نفر از گل های بوستان کلام الهی و معرفت دینی تجلیل می شود، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه قصد و نیت ما رقابتی کردن این مسابقات نیست چرا که دانش آموزان حاضر در این مسابقات برگزیده ۷ میلیون دانش آموز هستند که از سطح مدرسه تا کشور در این رقابت ها حاضر شدند.
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی آموزش و پرورش تعلیم و تربیت دینی و تدارک فضای سالم معنوی در مدرسه و محیط خانواده است بین داشت: ما به هیچ وجه به برگزاری مسابقات و رقابت بین دانش آموزان ابتدایی اعتقاد نداریم و بر این باوریم در گروه سنی ابتدایی و راهنمایی باید دانش آموزان در یک فضای سالم مبانی دینی و قرآنی را آموزش ببینند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش: رقابت همراه با همدلی و همراهی بین ۷ میلیون دانش آموز در هیچ جای دنیا نظیر دارد و ما خوشحال هستیم که چنین فضای رقابتی در کشور ما بر محور قرآن و مفاهیم دینی برگزار می شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.