اردبیل- مدیرعامل شرکت بن یاخته های رویان گفت: بانک خون بند ناف با استحصال سلول‌های بنیادی، انقلابی در درمان بیماری‌ها ایجاد کرده است.

بانک خون بند ناف، انقلابی در درمان بیماری‌ها ایجاد کرده است

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی ضرابی در دیدار با استاندار اردبیل افزود: جهاددانشگاهی با راه‌اندازی پژوهشگاه رویان وارد حوزه پزشکی شد و هم اکنون در زمینه درمان ناباروری و سلول درمانی فعالیت دارد.
وی با اشاره به اینکه طرح‌های تحقیقاتی برای استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌هایی چون دیابت، ضایعات نخاعی و صدمات مغزی آغاز شده است خاطرنشان کرد: محققان امیدوارند با بهره‌گیری از این سلول‌ها بتوانند گامی موثر در درمان بیماری‌ها بردارند.
مدیرعامل شرکت بن یاخته‌های رویان به بالا بودن هزینه ذخیره خون بند ناف در جهان اشاره و تصریح کرد: در بانک خون بند ناف رویان تلاش می‌شود با تقسیط، تخفیف و حتی ذخیره رایگان در مورد خانواده‌های در معرض خطر ابتلا به بیماری های خونی، امکان ذخیره خون بندناف برای بیشتر خانواده‌ها فراهم گردد.
ضرابی با بیان اینکه می‌توان از خیرین سلامت برای افزایش ذخیره خون بند ناف در بانک عمومی استفاه کرد از استاندار اردبیل خواست مساعدت‌های لازم را برای تحقق این امر داشته باشد.
وی از فعالیت ۲۸ دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر بیشتر ضمائم زایمان به عنوان زباله دور ریخته می‌شود در حالی که هیچ یک از ضمائم، دور ریختنی نیست و در نظر داریم در شش ماهه دوم سالجاری جمع آوری بند ناف نوزاد و پرده جنینی را شروع کنیم.
در این دیدار استاندار اردبیل بر تولید و صدور دانش فنی توسط جهاددانشگاهی تاکید کرد و افزود: این نهاد انقلابی با فعالیت‌های تحقیقاتی توانسته است خود را به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر در جهان و کشور مطرح نماید و خدمات ارزنده ای در این زمینه داشته باشد.
مهران اوچی اردبیلی، سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل نیز در این دیدار از افزایش رغبت عمومی در استان برای ذخیره سازی خون بند ناف خبر داد
وی افزود: از آغاز فعالیت نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در اردبیل، ۵۴۲ نمونه در این بانک ذخیره شده که ۱۰۰ نمونه مربوط به سال گذشته و ۴۲ نمونه در سال ۱۳۹۶ بوده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.