خرم آباد- مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: ۱۳۲ میلیارد تومان برای تجهیز تمامی مدارس استان به سیستم‌های گرمایشی نیاز است.

 ۱۳۲میلیارد تومان برای تجهیز مدارس لرستان به سیستم‌های گرمایشی نیاز است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش محمد چگنی با اشاره به وجود ۵۸۰۹ آموزشگاه در سطح استان اظهار کرد: آمار مدارس تخریبی استان برگرفته از شناسنامه فضا است و مدارسی که تا به امروز تخریب و بازسازی‌شده معادل ۱۵۱۰ مدرسه، تعداد مدارس تخریبی موجود شهری و روستایی ۱۱۰۰ مدرسه و تعداد مدارس نیازمند به مقاوم‌سازی ۶۳۰ مورد در سراسر استان است.

وی افزود: در سال ۹۵ بالغ ‌بر ۲۰ میلیارد تومان به سازمان نوسازی مدارس استان لرستان تعلق گرفت و امسال تاکنون تقریباً ۳۲ میلیارد تومان معادل ۳.۹ درصد کل بودجه کشور به سازمان نوسازی مدارس استان اختصاص داده‌شده است.

چگنی با اشاره به احداث ۸۳ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در استان عنوان کرد: این تعداد پروژه در قالب ۴۷۹ کلاس درس با زیربنای ۱۰۴ هزار مترمربع نیازمند ۹۳ میلیارد تومان اعتبار تا مرحله اتمام است که در این راستا تلاش شده به تعداد پروژه‌ها اضافه نشود و پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام برسد هرچند که نیازهای حادی بوده که تنها به آن‌ها توجه شده اما در حال حاضر از تعداد ۸۳ پروژه در دست‌ساخت ۲۴ پروژه به دلایل مختلف متوقف‌شده و ۵۹ پروژه فعال و در دست احداث است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان یادآور شد: سال ۹۵ تعداد ۳۹ پروژه در قالب ۱۰۴ کلاس درس و ۱۲ هزار و ۹۵۳ مترمربع بااعتباری معدل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مجموعه کلاس‌های استان اضافه‌شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های دولت خاطرنشان کرد: ۱۴۵ پروژه در قالب ۴۸۰ کلاس درس با زیربنای ۷۲ هزار و ۳۶۶ مترمربع بااعتباری بالغ‌بر ۶۵ میلیارد تومان تحویل داده‌شده است همچنین درزمینهٔ مشارکت خیرین مدرسه‌ساز از سال ۷۸ تا ۹۵ تعداد ۲۷۶ پروژه در قالب ۱۰۷۶ کلاس درس به مجموعه آموزشی این استان اضافه‌شده و امسال نیز ۲۲ پروژه در قالب ۱۲۶ کلاس درس و ۱۷ هزار و ۴۱۱ متر زیربنا با ۱۸ میلیارد تومان تحویل داده می‌شود.

چگنی میزان تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در طول ۱۸ جشنواره برگزارشده در استان لرستان را دو میلیارد و ۹۴۱ میلیون تومان ذکر کرد و افزود: میزان تحقق این تعهدات در جشنواره‌ها یک میلیارد و ۶۶ میلیون تومان و بیشتر درزمینهٔ اهدای زمین، بنای آموزشی، خرید تجهیزات، پول نقد و تعمیرات اساسی مدارس بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با بیان اینکه در حال حاضر در استان لرستان دو هزار و ۲۳۹ مدرسه نیازمند به ایجاد سیستم‌های گرمایشی استاندارد هستند، خاطرنشان کرد: تا به امروز ۴۹۵ مدرسه به سیستم هوشمند موتورخانه تجهیز و در ۹۶ مدرسه بخاری تابشی برقی بااعتباری معادل ۲۳ میلیارد تومان نصب‌شده و ۱۳۲ میلیارد تومان برای تجهیز تمامی مدارس استان به سیستم‌های گرمایشی نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.