ساری- حالا که در گردونه ی تعطیلات تابستان ایم و روزهای بلند و کشدار در خانه ها رژه می روند، باز مسولان کتابخانه های عمومی مازندران، توجه و همت شان را آورده اند میانه ی میدان.

قدس آنلاین - رقیه توسلی: شاید به تعداد انگشتان دست باشند مدیران ارشدی که دلمشغولی شان، سرانه مطالعاتی و نرخ آگاهی هم استانی هایشان باشد. دلنگران کتاب هایی که از راه می رسند و شهروندانی که نمی خوانند.

بانوی مدیرکل مازندرانی که از قضا مدت کوتاهی هم از مسولیت شان نمی گذرد، یک از همین چند تاست. ایشان در بازه زمانی انتصاب شان با طرح های ویژه به کتابخوانی استان، سروشکل تازه ای بخشید.

به روش های تازه و بکر و بدیع، روی آورد و خلاقیت را در امر متین خواندن، وارد گود کرد.

بچه های کار را به جایگاه بچه های کتاب رساند. مسابقه عکس سلفی «من و کتاب انقلاب، یهویی» برپا کرد. پویش عیدی کتاب به راه انداخت. ایده اعزام ۳۸ سفیر کتاب به ۳۸ مدرسه مازندران را عملیاتی کرد. دست اندرکار کتاب قصه های شب یلدا شد و ... و این تابستان هم برای برقراری عدالت مطالعاتی، به اجرای «طرح مطالعه با طعم تابستان» روی آورد. و برای ترویج کتاب و کتابخوانی، این مساله مهم را به دل طبیعت سوق داد.

اقدام فرهنگی که بر اساس آن کتابداران با دغدغه، محافل کتاب را بر سر مزارع، باغات، سواحل، امکان توریستی، گردشگری و منازل مازندرانی ها خواهند برد.

و در این طرح کشاورزان، دامداران، صیادان، گردشگران و روستائیان، مخاطبان اصلی خواهند بود که متناسب با سلیقه و حرفه شان، این گردهمی صورت خواهد گرفت.

فی الواقع مدیرکل ساعی کتابخانه های این دیار برای گسترش و رشد آگاهی های اجتماعی با این برنامه مفرح و سودمند، قرار است هرروز طعم شیرین خواندن را به مازندران بچشاند و ایام تابستانی استان را بیشتر به عطر کتاب آغشته سازد.

قرار است دست کتاب نخوان ها و مخاطبین دور از این وادی را به مهربانی در دست گیرد و نعمت وقت گذرانی در این دنیای سحرانگیز را به آنان هدیه دهد.

آخر بی تحقیق و پژوهش هم پیداست که تاثیرگذاری کتاب در زندگی غیرقابل انکار است و هنوز سکوی قهرمانی، از آن این محصول فرهنگی ست و همنشینی راهگشاتر و میانبری سعادتمندتر از این جلدهای نجات بخش وجود ندارد.

کاش پشت هر استانی چند مدیر و مسوول حامی و دلسوز و اهل کتابی، قد علم کنند تا سرانه به کما رفته کشور، هرچه زودتر بهوش بیاید و به آی سی یو نقل مکان کند و از شفاخانه مرخص شود.

آنچنان که رهبر انقلاب می فرمایند: فرزندان تان را با کتاب مانوس کنید. حتی بچه های کوچک را.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.