کرج-لزوم اصلاح سیستم جمع آوری آب های سرگردان در کرج؛ با وجود اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال آب گرفتگی معابر بازهم شاهد صحنه هایی از ناهماهنگی در دستگاه های متولی خدمات شهری در بارندگی اخیر بودیم.

باران باز هم شهرداری کرج را غافلگیر کرد

به گزارش قدس آنلاین، شب پنج شنبه بارش باران شدید در منطقه استان البرز و شهر کرج موجب بروز برخی مشکلات و حوادث شد.
با وجود اعلام مرکز مدیریت بحران و سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال آب گرفتگی معابر و طغیان رودها بازهم شاهد صحنه هایی از ناهماهنگی در دستگاه های متولی در این گونه شرایط بودیم.

در شهر کرج با وجود اینکه بارها این وضعیت تجربه شده است و تقریباً سالی چند مورد بارش سنگین را شاهد هستیم، اما باز شب گذشته(پنج شنبه) ناکارآمدی مجموعه خدمات شهری در کنترل و مدیریت معابر دیده شد، در بسیاری از خیابان های شهر کرج مانند خیابان طالقانی، میدان سپاه، فلکه اول رجایی شهر، میدان آزادگان، میانجاده، چهاراه طالقانی، میدان شهدا و بسیاری از زیرگذرها و کانال های انتقال آب های شهری، حجم بالای آب  باعث ترافیک شدید و قطع عبور و مرور شد.

مجموعه خدمات شهری کرج که یکی از باسابقه ترین شهرداری ها در سطح کشور است و از طرفی عنوان کلان شهر را هم به یدک می کشد، چرا در کنترل و مدیریت ساده ترین امور یعنی جمع آوری آب های سرگردان حاصل از بارش باید دچار بحران شود و می توان به سخنان شهروندان تاکید کرد که در مواقع ضروری هیچ اقدام موثری صورت نمی گیرد که نمونه آن بارش اخیر بود.

قطعاً برنامه ریزی برای جمع آوری پساب ها و روان آب های شهری کاری بلند مدت است و مسئولان باید در طی بازه های چندین ساله و با اصلاح ساختارها، سیستم جمع آوری و تاسیسات این موضوع را مدیریت کنند؛ مسئله ای که در کرج شاهد آن نیستیم؛ از طرفی مدیریت بحران در زمان بروز چنین اتفاقاتی هم وجود ندارد، همه کسانی که شب گذشته در ترافیک و پشت معابر انتظار می کشیدند شاهد بودند که مسئولین مربوطه و نیروهای آنها که باید با حضور و انجام اقدامات مورد نیاز کمی در روند حل مسئله تسریع ببخشند غایب بودند.

شهر کرج با وجود اینکه در حاشیه پایتخت قرار دارد طی دو دهه اخیر رشد بسیار سریعی را تجربه کرده است، اما خدمات و امکانات شهری آن نتوانسته متناسب و پا به پای آن توسعه پیدا کند و در بسیاری از حوزه ها هم چون حمل و نقل، آلودگی هوا، مدیریت پسماند، کنترل آب های شهری، آتش نشانی، فضای سبز و... همچنان مشکلاتی وجود دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.