خرم آباد – عضو هیئت رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: گرانی پیاز موجب تلخ کامی کشاورزان شده و اشک دهک‌های پایین جامعه را درآورده است.

گرانی پیاز، اشک دهک‌های پایین جامعه را درآورد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور درباره افزایش تصاعدی نرخ پیاز درکشور، گفت: نرخ نجومی پیازطبقه متوسط و دهک‌های پایین جامعه را نگران کرده است.

وی افزود: باید مشخص شود به کدام دلیل باید شهروندان پیاز که نقش مولد در پخت و پز بسیاری از مواد غذایی سفره درجه یک شهروندان را دارد را بدین نرخ که هیچ گونه تطابقی با قدرت خرید اقتصادی مردم ندارند را خریداری کنند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید با ترسیم یک استراتژی قانومند اجازه ندهد بدون حساب و کتاب محصولات غذایی با تغییر نرخهای ناگهانی روبرو شوند و وزارت کشاورزی برای خرید تضمینی محصولات باید دو اصل خرید به موقع و پرداخت در اسرع وقت را مدنظر قرار دهند.

کیان پور افزود: تلخی کام کشاورزان در گرانی پیاز نیز حدیث دیگری است، زیرا تکرار این موضوع که محصولاتی همچون سیب زمینی و پیاز در مقاطع مختلف از کشاورزان با بهای مناسب خریداری نمی شوند، نیازمند واکاوی است، زیرا عدم خرید بهینه از کشاورز دراین راستا موجب می شود تا دلالان با ورود به بازار پیاز تعادل این محصول بسیار کاربردی را برهم بزنند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون عمران مجلس یادآورشد: گرانی پیاز اشک دهک های کم درآمد جامعه را درآورده است و دولت نیز باید با دید نظارتی هرچه سریعتر وارد این مقوله شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.