زنجان- مدیرکل تعاون و کار استان زنجان از اجرای طرح «روستا-تعاون» خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این طرح زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر در روستاها فراهم می‌شود.

۵۰۰ شغل با اجرای طرح «روستا-تعاون» در استان زنجان ایجاد می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا یوسفی ظهر شنبه در جلسه هماهنگی طرح «روستا-تعاون» با اشاره به ابلاغیه‌ای که به این استان زنجان در مورد این طرح شده است، اظهار داشت: سهمیه این استان برای اجرای این طرح ۳۲ روستا به استان زنجان ابلاغ شده است.

وی افزود: در حالی به استان زنجان ۳۲ روستا اعلام شده است که امور روستایی استان زنجان ۳۳ روستا را مورد مطالعه قرار داده است که با مشاهده ظرفیت بیشتر در ۳۳ روستا این طرح اجرا می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهرها، بیان کرد: ایجاد اشتغال و بالا رفتن سطح درآمد در روستاها سبب کاهش مهاجرت به شهرها می‌شود و باید اقدامات اساسی در این راستا انجام شود.

وی گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در روستاهای استان زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر در روستاها فراهم شود و همین امر سبب جلوگیری مهاجرت به شهرها می‌شود.

یوسفی با اشاره به اینکه یک هزار تعاونی در سطح کشور زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند، ابراز کرد: پیش از اجرای طرح باید با بخشداران و دهیاران جلساتی را برگزار و از نظرات آنان استفاده کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به هدف این طرح گفت: ما در این طرح به ظرفیت و استعدادهای روستاها تکیه می‌کنیم.

وی به طرح تکاپو در راستای توسعه اشتغال با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای اشاره و خاطرنشان‌کرد: طرح تکاپو یک دید و نگاه جدیدی بود ولی متاسفانه در برخی از مسئولان همان دید سنتی وجود دارد و این تناقض ایجاد شده است.

 شهرام طهماسبی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: کارهای خوب و پسندیده‌ای در روستاها پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شده ولی زیرساخت‌های ایجاد شده در روستاها کافی نیست و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه امروزه تفکرات در مورد توجه به روستاییان نظام‌مند شده است، تصریح کرد: حاشیه‌نشینی امروزه در شهرها، تبدیل به آفت بزرگ شده است و مشکلات فراوانی را به دنبال داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با تاکید بر اینکه باید یک سازمان و یک نهاد وظیفه توجه به روستاییان را داشته باشد، بیان کرد: باید از ایجاد موازی‌کاری جلوگیری کنیم و یک سازمان و یا یک نهاد وظیفه مستقیم رسیدگی به امورات روستاییان را داشته باشد و بهترین سازمان برای این‌کار، امور روستایی استانداری زنجان است.

وی با تاکید بر اینکه قشر جوان روستایی باید متناسب با فعالیت‌های کاری خود تحصیل کنند، عنوان کرد: قشر جوان باید کار اجدادی خود را بر اساس علم روز دنیا و به شکل پیشرفته انجام دهند. روستا باید مرکز اقتصادی باشد و نه اینکه جوانان برای اشتغال به شهرها بیایند و باید جمعیت روستاییان افزایش یابد و از نظر معیشتی و اقتصادی برای همه اقشار روستاییان سودمند باشد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.