دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به لزوم احترام کشورهای فعال در بحران سوریه به حاکمیت این کشور بر تمام سرزمین خود تأکید کرد هیچ توافقی نباید مخدوش کننده این اصل غیر قابل تغییر یا زمینه سازی برای تجزیه سوریه باشد.

هیچ توافقی نباید زمینه‌ساز تجزیه سوریه باشد/ فعالیت گسترده لابی صهیونیسم برای تضعیف دولت دمشق

 به گزارش قدس آنلاین،   «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه امروز (شنبه) با «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون آخرین تحولات سوریه و روندهای حل بحران در این کشور گفت ‌وگو کرد.

شمخانی در این دیدار با اشاره به لزوم احترام کشورهای فعال در بحران سوریه به حاکمیت این کشور بر تمام سرزمین خود تاکید کرد: هیچگونه توافقی نباید مخدوش کننده این اصل غیر قابل تغییر و یا زمینه سازی برای تجزیه سوریه باشد.

وی با اشاره به فعالیت گسترده لابی صهیونیسم برای تضعیف دولت سوریه و جهت دادن معادلات سیاسی و امنیتی در مسیر ضربه زدن به جبهه مقاومت افزود: رژیم صهیونیستی ضمن برقراری پیوند عمیق و گسترده با گروه‌های تروریستی و کشورهای حامی آنها، به دنبال استفاده ابزاری از این گروه‌ها برای به اصطلاح امن نگهداشتن مرزهای اسرائیل و تداوم سرکوب مردم مظلوم فلسطین است.

امیر دریابان شمخانی سوء استفاده برخی عناصر تروریست از فرصت گفت‌وگوهای سیاسی و آتش بس را برای بازسازی خود غیر قابل قبول و نگران کننده عنوان و خاطرنشان کرد: تجربه اثبات کرده این عناصر به هیچ پیمان و توافقی پایبند نبوده و از هر فرصتی برای کشتار مردم بیگناه و پیگیری اهدف غیرانسانی خود استفاده خواهند کرد.  

دبیر شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: ابتکار سیاسی سه جانبه و برگزاری اجلاس آستانه، روش موفقی است که می‌تواند به عنوان الگوی پایان دادن به بحران‌های منطقه‌ای با بهره گیری از ظرفیت‌های بومی مورد استفاده قرار گیرد.  

الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه نیز در این ملاقات ضمن ارائه گزارشی از تفاهم روسیه، اردن و آمریکا در خصوص منطقه کاهش تنش در جنوب غرب سوریه به سؤالات مطرح شده در این خصوص پاسخ داد.

لاورنتیف با تاکید بر نقش و کارکرد تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران، روسیه و سوریه در موضوع مبارزه واقعی با تروریسم افزود: روند همکاری‌های راهبردی مشترک بین سه کشور تا نابودی کامل جبهه تروریسم با جدیت ادامه خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.