شهرکرد-مدیر کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون ۱۱۰ نفر از کودکان کار در سطح استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده اند و اقدامات لازم برای ساماندهی آنها صورت گرفته است.

۱۱۰ نفر از کودکان کار چهارمحال و بختیاری شناسایی و ساماندهی شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد میرزائی سرقلعه ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان با اشاره به افزایش خودروهای اورژانس اجتماعی در سطح استان گفت: در حال حاضر ۳ دستگاه خودرو سیار اورژانس اجتماعی در سطح استان فعال می باشد که با اقدامات صورت گرفته ۴ دستگاه دیگر نیز اضافه می شود و در حال حاضر حدود ۱۸ هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی استفاده می کنند.

میرزائی سرقلعه با اشاره به اینکه یکی از سیاست های سازمان بهزیستی توانمند سازی مددجویان است افزود: در سال گذشته زمینه اشتغال ۱۴۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی استان فراهم شده است.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در زمینه طلاق  گفت: در سال گذشته میزان طلاق در سطح استان ۸ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان خاطر نشان کرد: ۹۴ درصد از فعالیت های سازمان بهزیستی به بخش خصوصی واگذار شده و سازمات وظیفه نظارتی بر این مراکز را بر عهده دارد.

میرزائی سرقلعه با اشاره به کودکان تحت پوشش بهزیستی افزود: ۳۸۰ نفر از ایتامی که نزد بستگان خود نگهداری می شدند در مراکز نگهداری بهزیستی استان پذیرش شدند.

وی تصریح کرد: ۱۸۴۳ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند، همچنین ۹۰ نفر از فرزندان خانواده های تحت پوشش بهزیستی شامل معافیت سربازی شده اند.

میرزائی با اشاره به گرو های خودیار بهزیستی گفت: ۲۸۶ گروه خودیار تشکیل شده اند که در روستاهای استان به ارائه خدمات مشغول هستند.

مدیر کل بهزیستی استان اظهار کرد:با ایجاد اشتغال برای ۲۰۱ نفر از زنان سرپرست خانوار از تحت پوشش بودن سازمان بهزیستی خارج شده اند.

 وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۵ حدود ۵۰ هزار نفر از کودکان استان از طرح بینایی و شنوایی سنجی بهره مند شده اند همچنین ۲۲۰۰ نفر از خدمات مشاوره ژنتیک استفاده کرده اند.

میرزائی با اشاره به ارائه خدمات به معلولین استان افزود: ۲۰ هزار نفر از معلولین استان در سال ۹۵ شناسایی و از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند شده اند.

وی با اشاره به اینکه طرح غربالگری شنوایی سنجی در استان انجام شده تاکید کرد:در کلیه بیمارستان های استان طرح شنوایی و بینایی سنجی انجام می شود.

میرزائی با اشاره به سیاست های حوزه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: افزایش نفوذ طرح غربالگری شنوایی و بینایی سنجی در شهرها و روستاهای استان، سازماندهی مراکز اقامتی بلند مدت و میان مدت و همچنین توسعه مراکز ژنتیک در استان از جمله این سیاست ها است.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به فعالیت ۲۲ مرکز مشاوره در استان افزود: در سال جاری ۳ مرکز جدید ژنتیک در استان راه اندازی می شود.

وی عنوان کرد: راه اندازی خطوط صدای مشاور ۱۴۸۰ در روستاها یکی از اقدامات سازمان بهزیستی در سال جاری خواهد بود.

میرزائی سرقلعه با اشاره به ایجاد اشتغال سازمان برای افراد تحت پوشش گفت: ۱۴۰۰ نفر از افراد تحت پوشش با استفاده از کمک های بلاعوض و دریافت تسهیلات و ۱۵۰۰ نفر نیز در مراکز غیر دولتی مشغول بکار شده اند، همچنین ۶۵۰ نفر از بیمه کارفرمایی و پیش فرمایی و ۶۳۹ نفر از بیمه هدفمندی یارانه ها بهره مند شده اند.

مدیر کل بهزیستی استان در ادامه در خصوص اعطای کمک هزینه های مسکن گفت: به خانواده های دارای یک معلول و بیشتر در روستاهای استان مبلغ ۱۸ میلیون تومان و در شهرها ۳۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت و همچنین تسهیلات ۲۰ و ۳۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد و اقساط ۱۵ ساله پرداخت می شود.

وی با اشاره به افزایش میزان مشارکت های مردمی در سال گذشته افزود:در سال ۹۵ میزان مشارکت های مردمی ۱۱ درصد رشد داشته است.

میرزائی سرقلعه خاطر نشان کرد:تا کنون ۳۲ هزار معلول در سطح استان شناسایی شده اند که از این تعداد ۵ هزار و ۹۰۰ نفر مستمری بگیر بهزیستی و مابقی از خدمات سازمان استفاده می کنند.

وی با اشاره به کمک های تحصیلی به افراد تحت پوشش گفت: ۲۳۳۰ نفر از دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کمک هزینه تحصیل دریافت می کنند.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به ساماندهی کودکان کار گفت: تا کنون ۱۱۰ نفر از کودکان کار در سطح استان شناسایی شده اند و اقدامات لازم برای ساماندهی آنها صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.