مشهد- مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از اکران آثار تولید شده در کارگاه پوستر نقش بهشت در حرم مطهر رضوی خبر داد.

آثار کارگاه تولید پوستر نقش بهشت در حرم رضوی اکران می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، علی ثابت‌نیا در کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت که در سالن همایش بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد با اشاره به روند شکل‌گیری کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت با نگاهی نو به نقوش و آرایه‌های معماری حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار داشت: این پیشنهاد سال گذشته از سوی برخی مراکز مردمی فعال در عرصه پوستر از جمله نهضت مردمی پوستر انقلاب به مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی ارائه شد و با توجه به گزارش و عملکرد خوبی که کارگاه مزبور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) داشت، تصمیم گرفته شد تا این کارگاه در جوار حرم مطهر رضوی نیز برگزار شود.

وی عنوان کرد: نهادها و مراکز مختلفی پیشنهاد برگزاری کارگاه این‌چنینی را داشتند. اما مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تصمیم گرفت با این جمع مردمی کار کند. چرا که هم دارای خروجی مناسبی بودند و هم جنبه‌های آموزشی این کارگاه برای مجموعه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی قابل توجه بود.

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی ابراز داشت: موضوع کارگاه نیز جالب توجه بود که هنرمندان طراح با محوریت آرایه‌های معماری و نقوش آستان قدس رضوی پوسترهایی را طراحی می‌کنند.

ثابت‌نیا با تاکید بر اینکه باید به مسائل آموزشی توجه ویژه‌ای داشت افزود: یکی از اقداماتی که می‌تواند در راستای افزایش کیفیت آثار طراحان و هنرمندان جوان موثر باشد، برگزاری چنین کارگاه‌های جمعی است که طراحان زیر نظر اساتید و با تبادل افکار و تجربیات خود سطح هنری‌شان را بالا خواهند برد.

وی گفت: برگزاری این کارگاه در آستان قدس رضوی گام نخست بوده و امیدواریم بتوانیم از برگزاری چنین کارگاه‌هایی که به مقوله آموزش توجه جدی دارد در سال‌های آینده حمایت کنیم .

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با بیان اینکه آثار تولید شده در این کارگاه در فضای حرم مطهر امام رضا(ع) در معرض دید زائران قرار خواهد گرفت افزود: به اساتید و طراحان حاضر در کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت نیز پیشنهاد شده از ۴ اثر برجسته‌ای که در این کارگاه به تایید اساتید حاضر برسد حمایت‌های لازم صورت گرفته و به عنوان پوسترهای منتخب معرفی شوند.

وی همچنین بیان داشت: در طول تاریخ بهترین هنرمندان در حرم مطهر رضوی به خلق آثار هنری مبادرت داشتند که نمونه‌های برجسته آن را می‌توان در کاشی‌کاری‌ها و آیینه‌کاری‌های موجود در حرم مطهر ببینیم. طراحان جوان نیز در بازسازی و بازآفرینی و الهام گرفتن از این آثار می‌بایست به این نکته توجه داشته باشند.

ثابت‌نیا گفت: امیدواریم در پایان برگزاری این کارگاه شاهد تولید پوسترهای زیبا و قابل توجهی باشیم تا عموم زائران که در طول سال نزدیک به ۳۰ میلیون نفر به زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) می‌آیند از محتوای آن استفاده کنند.

وی افزود: طراحان در طول سال نیز می‌توانند پوسترهایی که با موضوع امام رضا(ع) طراحی می‌کنند را به مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی ارایه دهند تا از آن‌ها برای اکران عمومی در حرم مطهر رضوی استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.