۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 547668

معمولاً در هر کشوری گرانی سه سال به سال انجام می‌شود، خوشبختانه در کشور ما این روال هر از چند ماه است. از آن می‌ترسم که صادرات خواربار به کشور قطر که این روزها دست توسل به سوی همسایه ایرانی خود دراز کرده است، باب جدیدی به نام صدور مایحتاج به کشور دوست و برادر قطر را هم در سرفصل گران کردن‌های متوالی باز کند.

معمولاً در هر کشوری گرانی سه سال به سال انجام می‌شود، خوشبختانه در کشور ما این روال هر از چند ماه است. از آن می‌ترسم که صادرات خواربار به کشور قطر که این روزها دست توسل به سوی همسایه ایرانی خود دراز کرده است، باب جدیدی به نام صدور مایحتاج به کشور دوست و برادر قطر را هم در سرفصل گران کردن‌های متوالی باز کند. می‌گویند، کریم خان زند هر روز نرخ ارزاق را می‌پرسید و مراقبت می‌کرد به مردم اجحاف نشود، اکنون هم در کتاب «رستم التواریخ» تمام آن فهرست نرخ‌ها از گندم و جو و برنج و گوشت و لبنیات تا ماش و نخود و لوبیا و حتی قیمت هر کیلو مس و آهن موجود است.

مدتی است، در ایران رسم شده سر هر سال قیمت‌ها ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که می‌گویند متناسب با تورم است. امسال در پایان ماه رمضان نرخ‌ها را افزایش دادند. پیش از ماه رمضان قیمت چلوکباب کوبیده زعفرانی تک سیخ ۱۱ هزار ریال و دو سیخه ۱۸۰ هزار ریال بود، پس از ماه رمضان دیدم (۱۸۰ هزار ریال) شده (۲۰۰ هزار ریال) و جالب‌تر اینکه ۱۸ هزار و ۵۴۰ ریال هم دولت محترم بابت مالیات بر ارزش افزوده بر آن افزوده است.

با کرایه حمل ۱۵۰۰ تومان و ظرف آلومینیوم ۶۰۰ تومانی بهای یک چلوکباب کوبیده به ۲۳۹۰۰۰ ریال رسید، گویا ۵۴۰ ریال هم تخفیف داده بودند!

این چلوکبابی محله ما که چهل سال است مشتری‌اش هستیم مرد خداپرست، مسلمان، نجیب و براستی کاسب حبیب‌الله است. طی این چهل سال مشتری بودن از او که یک پسرش هم در جنگ تحمیلی شهید شده جز درستکاری و شریف بودن چیزی ندیده‌ایم غذایش گوارا و سالم است و از دست آشپزها و کباب‌پزها و چلوپزها و پلوپزهایش هنر می‌بارد. بهای برنج و گوشت و کره گران شده است. حق با اوست که ۱۸ هزار تومان را ۲۰۰۰ تومان گران کند اما، دولت چرا بر ظرف چلوکباب کوبیده مالیات بر ارزش افزوده می‌بندد؟

حاجی مرد سالم و امانتداری است. من مطمئن هستم این یک رقم ۱۸ هزار و ۵۴۰ ریال را به حساب دولت می‌ریزد، اما دولتی که مثل عقاب دیدگانش پرواز پشه را در دور دست تشخیص می‌دهد و از چلوکبابی و شله پزی و آش شله قلمکارپزی و پیتزا و همبرگر فروشی مالیات بر ارزش افزوده می‌ستاند، چرا بانک مرکزی‌اش و بانک هایش نمی توانند از بدهکاران چند هزار میلیارد تومانی بدهی‌های معوقه بانکی‌شان را بازپس گیرند؟

چقدر پسندیده است به جای دریافت مالیات بر ارزش افزوده یک کاسه کله پاچه و سیراب شیردون و چلوکباب کوبیده و چلوخورش بادمجان، دولت عده‌ای وکیل حقوقی کار کشته خارجی بی‌طرف (مثلاً از سوئد و دانمارک و هلند و فرانسه و اسپانیا) یا ایرانی کار کشته استخدام کند که این قدر دادگاه‌های آمریکا پول ایران را به اتباع خودشان بذل و بخشش نکنند و البته در داخل هم رئیس کل بانک مرکزی در کمال صراحت اسامی بدهکاران ارقام چند هزار میلیارد تومانی را در فهرستی آن هم نه تنها به امضای خودش، بلکه به امضای یک هیئت از کارشناسان حقوقی- بانکی سوگند خورده انتشار دهد و خیال مردم را آسوده کند که ایشان و بانک مرکزی با هیچ کس و هیچ مقام بده بستان ندارند. شما نگاه کنید در همان دیار کافرستان آمریکا، قضات و مقام های رسمی با ترامپ و خانواده‌اش و هر فرد گردن کلفت سوءاستفاده چی چگونه رفتار می‌کنند.

ملاحظه کردید، ایوانکا دختر ترامپ را به اتهام کپی برداری از کفش پاشنه بلند یک کمپانی ایتالیایی به دادگاه کشاندند و احتمالاً جرایم گزافی بر او و شرکت بوتیک لباس و کفش او خواهند بست.

به جای چلوکبابی و ساندویچ فروشی، یقه گردن کلفت را بگیرید. راستی چرا مجوز واردات آب معدنی ۲۰ هزار تومانی فرانسه را می‌دهید.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.