زنجان- رئیس صنعت استان زنجان با اشاره به گران بودن قیمت تصفیه پساب‌ها گفت: استفاده از پساب‌های تصفیه شده در صنایع مقرون به صرفه نیست.

استفاده از پساب تصفیه شده در صنایع زنجان مقرون به صرفه نیست

به گزارش قدس آنلاین، ناصر فغفوری شامگاه شنبه در کارگروه شورای برنامه‌ریزی با اشاره به گران بودن تصفیه آب فاضلاب برای صنایع اظهار داشت: آب تصفیه شده فاضلاب 2.5 برابر از آب سالمی که صنعت استفاده می‌کند، گران است.

وی افزود: وقتی صنعت از این آب استفاده می‌کند که آب تصفیه شده فاضلاب ارزان‌تر از آب چاه باشد و زمانی از این آب استقبال می‌کنند که ارزان باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تقدیر از بزرگ‌ترین کارخانه ذوب کشور در ابهر، تصریح کرد: این کارخانه کل آب مورد نیاز را از آب تصفیه شده تامین می‌کند.

اسدالله درویش‌امیری، استاندار زنجان نیز در این جلسه گفت: به دلیل کمبود آب، بهتر است امروزه طوری برنامه‌ریزی شود تا آب تصفیه شده فاضلاب در کارخانه‌ها استفاده شود و اگر این کار امروز انجام نگیرد، در آینده نزدیک مجبور به اجرا کردن این طرح هستیم.

وی با اشاره بحران آب به ویزه در بخش منابع زیرزمینی افزود: باید تصمیم مدیریتی گرفته شود تا آب تصفیهشده از فاضلاب به سمت کارخانه‌ها و صنعت سوق داده شود.

درویش‌امیری با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی استان همانند دانشگاه علوم پزشکی استان گزارش دقیق از عملکرد خود دهند، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان نقاط ضعف و قوت خود را اشاره کنند و باید گزارشات کارگروه‌ها در شورای برنامه‌ریزی بررسی شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.