رشتخوار -فرماندارشهرستان رشتخوارگفت:معلولین از روحیه لطیفی برخودار می باشند نیاز به محبت و توجه بیشتری دارند.

معلولین به محبت و توجه بیشتری نیاز دارند

به گزارش قدس آنلاین روز یکشنبه ،خالقداد عرب فرماندار شهرستان در ملاقاتی که به مناسبت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی  با جمعی از معلولان و کارکنان بهزیستی رشتخوار داشت ضمن تقدیر زحمات کارکنان  بهزیستی گفت: خدمت در این نهاد منشا خیر و برکت در دنیا و آخرت است.

وی با اشاره به این که معلولین، نیازمندان واقعی هستند اظهار داشت: خدمت به معلولین و نیازمندان ارزشی است که نصیب هر کس نمی شود ودر این راستا نهاد بهزیستی باید توانبخشی به معلولان را تقویت کند.
وی به امر آموزش و اهمیت آن در پیشگیری از ناهنجاری ها وآسیب های اجتماعی ناشی از برخی انحرافات اعم از طلاق، اعتیاد و...اشاره کرد و گفت: هماهنگی، همدلی و مشارکت از اولویت های ضروری در شهرستان است.
در ادامه  رییس  اداره بهزیستی رشتخوار گفت: چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درسه ماهه اول سال جاری  اعتبار در خصوص پیشگیری از معلولیت به شهرستان تعلق گرفته، وتلاش شده با راه اندازی پایگاه سلامت در شهرستان بیشتر بتوانیم در بحث آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی فعالیت مثبت داشته باشیم.

مهدی اکبرزاده اظهار داشت:در حال حاضر این اداره بیش از ۱۲۸۰ خانوار تحت پوشش دارد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رشتخوار بابیان این واقعیت که افراد معلول اکثرا از قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند گفت: افراد دارای معلولیت با توجه به مشکلات جسمی برای گذران عمر و معیشت و مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و ... ناچارند چند برابر افراد سالم هزینه زندگی پرداخت نمایند که هزینه درمانی، لوازم بهداشتی، حمل‌ونقل و ده‌ها مورد دیگر ازجمله این هزینه‌هاست که این مشکلات بدون عزم ملی و وضع قوانین مناسب برطرف نخواهند شد.

اکبر زاده افزود: امروز معلولان با تکیه‌بر نیروی ایمان و بهره گیری از استعدادهای عظیم خویش توانسته‌اند در مسیر رشد و شکوفایی و توسعه کشور و افتخارآفرینی در میادین مختلف علمی و ورزشی گام‌های مؤثری بردارند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رشتخوار سازمان بهزیستی را بزرگ‌ترین دستگاه دولتی متولی امور معلولین برشمرد و گفت: اداره بهزیستی شهرستان رشتخوار هم‌اکنون به حدود چهار هزار نفر به‌عناوین‌مختلف خدماتی ارائه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.