یزد- مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد از اجرای سه مجلس تعزیه همزمان با ایام شهادت ششمین پیشوای شیعیان جهان حضرت امام جعفر صادق(ع) در یزد خبر داد.

سه مجلس تعزیه به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) در یزد اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از حوزه هنری یزد، علی جاور با اشاره به ظرفیت هنر نمایشی حوزه هنری یزد، اظهار داشت: به مناسبت شهادت بنیانگذار مکتب تشیع مجالس تعزینه خوانی از ۲۷ تا ۲۹ تیرماه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور گسترده ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) در حسینیه بزرگ خرمشاد واقع در بلوار شهید باهنر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که این مراسم در دو سال گذشته نیز در حسینیه حضرت موسی بن جعفر(ع) آزادشهر برگزار شده است، افزود: این برنامه از سه‌شنبه ۲۷ تیر با اجرای تعزیه شهادت «حر بن‌ یزید ریاحی» آغاز و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز به ترتیب تعزیه‌های شهادت «حضرت علی اکبر(ع)» و شهادت «حضرت ابوالفضل العباس(ع)» اجرا می شود.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد در ادامه با بیان این که گروه «راویان عطش» به سرپرستی هادی صندوق ساز از جمله اولین گروه‌های تعزیه ملی شهر یزد محسوب می‌شود، تصریح کرد: هنرمندان این گروه در اجرای تعزیه از نسخه‌های میرعزا و آثار مرحوم دکتر جابر عناصری استفاده می‌کنند.

جاور با اشاره به این که همه عوامل و تعزیه خوانان این گروه، بومی هستند، گفت: فعالیت گروه تعزیه خوانی راویان عطش از سال ۹۳ آغاز و تاکنون بیش از ۲۰ مجلس تعزیه خوانی در مناطق مختلف استان یزد اجرا کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.