کرمان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: کرمان به‌زودی قطب فولاد کشور می‌شود و برای تحقق آن، در تکمیل زنجیره فولاد سرمایه‌گذاری شده که 5 میلیون تن شمش فولاد در حال تولید است.

کرمان به‌زودی قطب فولاد کشور می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی حسینی‌نژاد پیش از ظهر یکشنبه در همایش بازار عمان و فرصت‌های صادراتی استان کرمان این همایش را نشان‌دهنده فرصت‌های صادراتی استان دانست و اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم وزرات صنعت، معدن و تجارت که بر اساس اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود صادرات و بازرگانی است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: سال گذشته صادرات کشور ایران به‌غیر از صادرات نفتی، 45 میلیارد دلار بود.

وی عنوان داشت: سال‌های گذشته بیشتر صادرات استان ما را محصولات کشاورزی تشکیل می‌داد اما سال گذشته و برای نخستین‌بار بالانس صادراتی ما به نفع صنعت برابر شد.

حسینی‌نژاد تولید محصولات دانش‌بنیان را با اهمیت دانست و تصریح کرد: محصولات دانش‌بنیان در تراز صادراتی استان بسیار با اهمیت هستند و پیگیری و حمایت آن از خواسته‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: سال گذشته 2 میلیارد و 150 میلیون دلار از استان صادر شد که یک شرکت دانش‌بنیان به‌تنهایی 180 میلیون دلار آن را بر عهده داشت که می‌تواند انگیزه مناسبی برای کسانی باشد که می‌خواهند در این راه قدم بگذارند.

وی از همکاری با دانشگاه‌ها برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: سال گذشته برای حمایت و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و گسترش آنها، با همه دانشگاه‌های استان و برخی دانشگاه‌های کشور تفاهم‌نامه‌هایی با محوریت صادرات داشته و در پی گسترش آن هستیم.

حسینی‌نژاد عنوان داشت: تولید محصولات و صنایع پایین‌دستی فولادی فرصتی است برای استان کرمان تا بتواند در فولاد و زنجیره فولادی با کشور عمان ارتباط مناسب تجاری برقرار کند.

وی افزود: کرمان به‌زودی قطب فولاد کشور خواهد شد و برای تحقق آن در تکمیل زنجیره فولادی سرمایه‌گذاری شده که 5 میلیون تن شمش فولاد در حال تولید است و عمان می‌تواند در زمینه بازاریابی در این زمینه بسیار موثر باشد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: کنسرسیوم‌های صادراتی می‌توانند به زیرساخت‌های عمان در زمینه صادرات توجه کرده و بحث صادرات را به‌خوبی انجام دهند تا راه صادرات تولیدی محصولات کرمان به عمان باز شود. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.