آستارا- سفیر هندوستان در جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه از خط آهن بین المللی آستارا – آستارا بازدید کرد.

سفیر هندوستان در ایران از خط آهن بین المللی آستارا – آستارا بازدید کرد

‌به گزارش قدس آنلاین، سوراب کومار، سفیر هندوستان در جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه به همراه همسر خود به بندر مرزی آستارا سفر کرد و از خط آهن و پل ریلی بین المللی آستارا – آستارا بازدید کرد.

سوراب کومار نیز در جریان این بازدید به اهمیت پروژه مذکور اشاره کرد و توضیح داد: این خط ریلی، هندوستان را به بندر هیلسینکی در کشور فنلاند نیز متصل می‌کند.

وی ادامه داد: با اتمام این پروژه، مسیر جابجایی کالا در این مسیر تا حد و اندازه قابل توجهی کاهش می‌یابد.

کومار در ادامه از اهمیت این راه آهن بین المللی در اقتصاد کشورهای مختلف منطقه سخن گفت و خاطرنشان کرد: اگر این قطعه به رشت متصل شود،با توجه به روابط خوب ایران با هندوستان می‌توانیم شاهد افزایش بیش از پیش روابط ها بین دو کشور باشیم.

کومار علاوه بر بازدید از پل ریلی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از مسیر راه آهن در خاک جمهوری اسلامی ایران و محل احداث بارانداز شهرستان مرزی بندر آستارا بازدید کرد.

در این سفر، «علی خدایی» مدیرکل راه آهن شمال غرب کشور نیز سفیر هندوستان را همراهی می‌کرد.

«دکتریونس رنجکش کیسمی» فرماندار آستارا و تنی چند از مسئولان محلی نیز به همراه مدیران و دست اندرکاران احداث پروژه راه آهن بین المللی آستارا – آستارا نیز در این بازدید حضور داشتند و توضیحات لازم در خصوص میزان پیشرفت پروژه و چگونگی روند اجرایی طرح مذکور به سفیر هندوستان ارائه شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.