عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر وزارت علوم روش‌های خودش را تغییر ندهد و به شیوه خودش در حذف رشته‌های دانشگاه آزاد اصرار داشته باشد، مجلس قانون قبلی خودش را در رابطه با سنجش و پذیرش، اصلاح می‌کند.

قانون سنجش و پذیرش را تغییر می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر وزارت علوم روش‌های خودش را تغییر ندهد و به شیوه خودش در حذف رشته‌های دانشگاه آزاد اصرار داشته باشد، مجلس قانون قبلی خودش را در رابطه با سنجش و پذیرش، اصلاح می‌کند. جبار کوچکی‌نژاد افزود: درصورت اصلاح قانون، دانشگاه آزاد می‌تواند پذیرش دانشجو داشته باشد و این باعث می‌شود که جلوی برخی از تحرکات وزارت علوم گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر وزارت علوم روی حذف رشته‌های دانشگاه آزاد اصرار کند، ما هم مجبور می‌شویم طرح دوفوریتی بدهیم و سیاست‌های توسعه‌ای دانشگاه آزاد را به‌دست خودشان بسپاریم.

او با اشاره به سیاست‌های وزارت علوم در حذف رشته‌های دانشگاه آزاد گفت: این اقدام، مشکلات اجتماعی به‌وجود می‌آورد که مجلس قطعاً نسبت به آن بی‌تفاوت نیست، ضمن این‌که تعداد زیادی از اعضای هئیت‌علمی ‌و کارمندان دانشگاه آزاد درمعرض خطر شغلی قرار می‌گیرند.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: دانشگاه آزاد به‌عنوان یک مجموعه غیردولتی باید مورد حمایت قرار بگیرد، اما وزارت علوم در حذف رشته‌های دانشگاه آزاد، برخورد سیاسی داشته، برای همین مجلس به ماجرا ورود پیدا کرده است تا جلوی برخورد سیاسی وزارت علوم را بگیرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: وزارت علوم باید نحوه برخورد خود را با دانشگاه آزاد اصلاح کند. تغییرات وزارت علوم باید درراستای کیفیت‌سازی باشد، نه این‌که ناگهان حدود سه‌هزار رشته دانشگاه آزاد حذف شود.

او این نوع برخوردها را خطرناک و تند دانست و گفت: وزارت علوم هر برنامه‌ای دارد، باید درراستای کیفیت‌سازی و کنترل و ساماندهی حوزه وزارت علوم باشد و بایستی کمیسیون آموزش و تحقیقات را قانع کنید؛ کمیسیونی که وظیفه نظارتی دارد و ما باید به وظیفه خودمان عمل کنیم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.