رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که کناره گیری بشار اسد از قدرت برایش موضوعیت ندارد و فرانسه تها به دنبال نابودی تروریسم در سوریه است.

به گزارش قدس آنلاین، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در گفتگو با هفته نامه ژورنال دو میانژ، گفتگوهای انجام شده با پوتین را موثر و کمک کننده به پیشرفت در موضوع بحران سوریه دانست.

ماکرون گفت: پس از انجام مذاکرات با رئیس جمهوری روسیه در ورسای من اعلام کردم: ما در حال پیشبرد هر دو مساله هستیم. همکاری بین سرویس های ویژه ما در این زمینه به شکلی بسیار متفاوت از گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: قرار است من موضعی سرسختانه در قبال استفاده هر (یک از طرفین) از سلاح شیمیایی در سوریه اتخاذ کنم. در صورت وقوع این مساله(استفاده از سلاح شیمایی) من اطمینان می دهم که فرانسه پاسخی قاطع تر از آنی که در کلام بگنجد به آن خواهد داد. من همچنین خواستار فراهم آوردن کمک های انسانی در جهت جلوگیری از گرفتار شدن شهروندان عادی در مناطق تحت درگیری هستم. این ها دو خط قرمز من در خصوص مساله سوریه هستند.

ماکرون همچنین در ادامه بیان کرد: ولادیمیر پوتین متحد بشار اسد است، درحالیکه موضوع برکناری بشار اسد از قدرت به عنوان پیش شرط برای رسیدن به هرگونه ابتکار عمل در سوریه برای من موضوعیت ندارد. اما همچنین من به دنبال اقداماتی هستم که اجازه بازگشت (به شرایط عادی) در منطقه را بدهد و همزمان به تروریسم نیز پایان دهد. این یکی از نقاط اختلاف نظر من با رئیس جمهوری قبلی فرانسه در رقابت های انتخاباتی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.