شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی استان موظفند با ستاد عتبات عالیات در امور مربوط به اربعین حسینی همکاری کنند.

مسئولان دستگاه های اجرایی استان موظفند در امور مربوط به اربعین حسینی همکاری کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قاسم سلیمانی روز یکشنبه در ستاد هماهنگی اربعین حسینی گفت: تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی استان به ویژه در بخش فرهنگی موظفند با ستاد عتبات عالیات در امور مربوط به اربعین حسینی همکاری کنند.
سلیمانی افزود: سال گذشته زائران چهارمحال و بختیاری برای سفر به کشور عراق از مرز چذابه استفاده کردند که عبور از مرز چذابه برای حضور در مراسم اربعین حسینی باعث طولانی شدن ۳ ساعته مسیر اعزام زائران چهارمحال و بختیاری شد.

استاندار تاکید کرد: وجود وحدت رویه، تعامل و همکاری بین مسئولان، مردم و قشرهای مختلف در چهارمحال و بختیاری باعث شده تا این استان در شاخص های مختلف به ویژه در حوزه فرهنگی عملکرد مطلوبی داشته باشد.

در ادامه این نشست رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: سال گذشته در اربعین حسینی چهار موکب بزرگ از چهارمحال و بختیاری به زائران ارائه خدمت کردند.

سید جعفر موسوی با اشاره به آمادگی کمیته های اربعین حسینی افزود: کمیته های مردمی، فرهنگی، اسکان، زیرساخت ها، تغذیه، اعزام و امنیت برای اعزام زائران استان به کشور عراق در اربعین حسینی امسال فعال شده است.

وی خاطر نشان کرد: امسال یک موکب با پذیرایی روزانه ۵ هزار نفر در منطقه چذابه و  یک موکب در مرز نجف و کربلا با پذیرایی روزانه ۱۰ هزار نفر در روز خدمات‌رسانی خواهند کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان افزود: دو قطعه زمین نیز در شهرهای نجف و کربلا به منظور ساخت زائر سرا برای مردم استان در نظر گرفته شده است

 موسوی تصریح کرد:در ادامه با اشاره به کمک های مردمی برای برگزاری اربعین حسینی افزود: مردم چهارمحال و بختیاری سال گذشته ۵ میلیارد ریال برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در کشور عراق به صورت نقدی کمک کردند.  

وی در پایان با اشاره به میزبانی بیش از ۱۳۵هزار زائر اربعین حسینی در سال گذشته در موکب های چهارمحال و بختیاری گفت: موکب های استان چهارمحال و بختیاری سال گذشته در ۲۰ شبانه روز میزبان زائران بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.